De Musa's en Ensetes gaan allemaal de kas in in de winter. Dat is elke herfst weer een hele klus en in de lente nog een keer, maar je krijgt er dan wel wat voor terug! Ze zitten meteen in het blad en gaan direct aan de groei. Als je vanaf de grond opnieuw moet beginnen duurt het veel langer, hoewel basjoo de schade wel inhaalt, doen sikkimensis en itinerans/yunnanensis dat niet, als je die al buiten overwinterd zou krijgen.
De Cyathea's gaan ook de kas in, maar de overigen planten is grotendeels winterhard.
Vooral mijn varenhoek is momenteel een beetje mijn trots, hoewel ik niet precies weet hoeveel soorten er nu in staan, haha!
In drie jaar flink wat gedaan inderdaad, ik zal eens kijken of ik nog wat foto's heb van het begin.
Binnenkort (december) weer verhuizen, dus weer overnieuw beginnen met de tuin, ik zal het dan wat beter vastleggen, maar de planen zijn niet minder groot, de tuin helaas wel.
Dit is de tuin van mijn ouders, en die zal wat afgebouwd gaan worden in de loop der jaren, maar zeker niet veel minder mooi worden. In mijn eigen tuin begin ik gewoon weer overnieuw

Groetjes,
Remko.