Strelitzia reginae bijna de eerste bloem eerste bloem in mijn oleander Chamaerops humilis: sinds enkele weken in volle grond 2 canna-soorten (heb de namen niet opgeschreven en dus ook vergeten ) + een musella lasiocarpa Colocasia pink china (grootste blad momenteel 25 cm) met op de achtergrond links nogmaals de lasiocarpa en rechts de mussa basjoo yucca filamentosa golden sword
3 cycas revoluta en 2 strelitzia reginae 7 plumeria de grootste met reeds 2 vertakkingen en de kleinste samen op de foto 7 adenium obesum van enkele weken oud (zaden gekocht op de beurs in Hombeek) 1 van de 2 die ik overgehouden heb van mijn zaaipoging eind oktober: wat groeien ze toch traag.
Hierbij nog eens een overzichtje van wat er zoal groeit en vooral bloeit in mijn tuintje.
chamaerops humilis maar welke variant?
2 soorten canna: exotic blackleaf peach en wyoming
Winterharde fuchsia
campsis van de buurman
bloeiwijze van de vlinderstruik
Bougainvillea zulu queen
mirabilis jalapa in verschillende kleuren
passiflora met enkele vruchten. Deze boomt echt wel mede door de voorbije zachte winter (niets afgevroren) Ze worden zeer druk aangevlogen door bijen, soms tot wel 5 per bloem.
plumeria zaailingen
cycas zaailingen waarvan er enkele weer een nieuw blad bijkrijgen
strelitzia zaailingen
hibuscus southern bell omringd door passiflora
overzichtje voor een groene muur van passiflora
overzicht van op het dak linkerkant totaaltje
adenium zaailingen (deze staan op zolderslaapkamer waar het toch wel zeer warm kan worden) de 2 oudste de 7 jonkies