Musa sikkimensis mei-september

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Musa sikkimensis mei-september

Berichtdoor djoeke op 04 sep 2011 09:40

Ik heb er ook alle bladeren afgehaald , ben benieuwd .
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
djoeke

131 bedankjes

Berichtdoor fordbully op 04 sep 2011 14:00

TropiRo schreef:
Christophe schreef:
Eerst mooi rondgestoken en dan tegen de hoofdstam, tot mijn grote verbazing toch maar 2 worteltjes

In mijn ervaring gaat dit goed. Bizar genoeg, 1 worteltje wil nog lukken ... maar als er geen wortel aan hangt, gaat hij altijd kapot :(

Hier lukt het bijna altijd zelfs zonder wortels alleen haal ik dan alle bladeren eraf.

De Musa's zijn hier ook explosief gegroeid vooral de laatste 1,5 maand, zal morgen eens foto's plaatsen.

Ben benieuwd naar de fotos want de musella's hier hebben enkel veel scheuten gemaakt en thats it.
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 05 sep 2011 09:29

Mooi om te zien Christophe! ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor koen op 05 sep 2011 13:18

Al mijn banaanplanten zijn deze winter afgevroren to de grond, ze moesten dus volledig vanuit de grond herbeginnen. Na een aarzelende start zijn ze ongeveer 2m20 hoog geworden. Als ze vanuit de overgehouden stam uitschieten halen ze wel vier meter. Langs de andere kan heb ik geen enkel ingescheurd blad omdat ze door de geringere hoogte aan de ergste wind ontsnapt zijn.
Ik moet wel zeggen dat ik al mijn grasmaaisel uitkieper tussen en rond de stammen, alsook ander plantenmateriaal. Ik zal dat laten liggen en zien als dit in het voorjaar een boost zal opleveren. Ik zal er ook een volledige zak koemestkorrels tussen mengen om een zware bemesting te bekomen. Als het teveel is (verbranding) dan zal ik het wel zien, heb basjoos genoeg. Ik heb hier ergens gelezen dat je banaanplanten haast niet kan verbranden omwille van hun grote honger en groeikracht.
exotisch tuinieren is een filosofie.
koen

31 bedankjes

Berichtdoor The Flying Dutchman op 05 sep 2011 16:55

Dat kan die Professor in Leuven wel zeggen maar ik heb al teveel voorbeelden gezien van misvormde
groei door overbemesting en het lijkt zelfs of met name koemest een oorzaak is. Het is ook een beetje raar om te denken dat je een plant niet kan overbemesten. Ik gebruik zelf ook koemest en in de pot doe ik het in de onderste laag door de potgrond, met het erbovenop gooien heb ik minder
goede ervaringen, maar dat is uiteraard persoonlijk. Ik zou het in elk geval niet overdrijven.

Ron
The Flying Dutchman

14 bedankjes

Berichtdoor djoeke op 05 sep 2011 17:25

Voor de professor zal een misvormd blad dan ook niet uitmaken .
Als er maar bananen aanhangen .
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
djoeke

131 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Foto album en video