Onze nieuwe tuin in aanleg

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Onze nieuwe tuin in aanleg

Berichtdoor Palm Section op 11 maart 2012 20:20

Dit weekend toch weer wat verder gedaan aan de tuin en wat een prachtig weer hebben we hier gehad zeg! Vandaag was het zomaar eventjes 33° op de zuidmuur en 15° in de schaduw :thumb_up: dus het was zeker aangenaam om hierin te werken.
Hier de jubaea die ik heb geplant, op de foto is het niet echt duidelijk, maar die is op een heuveltje geplant die zo'n 20 cm hoger ligt dan de rest van de tuin. Verder nog wat kleinere plantjes en bodembedekkers die nu nog niet echt zichtbaar zijn. Ook hebben we het oude tuinhuisje afgebroken dat plaats moet maken voor een nieuw.
Bijlagen
IMG_25284.jpg
IMG_25284.jpg (249.81 KiB) 5454 keer bekeken
IMG_25304.jpg
IMG_25304.jpg (244.9 KiB) 5454 keer bekeken
Palm Section

42 bedankjes

Berichtdoor KevinC op 11 maart 2012 20:37

Ziet er goed uit! :)

Ik heb ook zo'n grote Brahea van Marc. :) Mooie planten he. :)
Mijn ervaring is wel dat je ze moeilijk de winter doorkrijgt zonder bijverwarmen.
Ik heb een kleinere in de volle grond en bouw er voor de winter een serre'tje rond met van plexiglas en steek een klein petroleum kacheltje aan als het te koud begint te worden.

Groetjes
Kevin
Groetjes,
Kevin
KevinC

60 bedankjes

Berichtdoor Palm Section op 11 maart 2012 20:47

Merci, ja dat zijn idd mooie brahea's, zo te horen heeft ie er veel verkocht vorig jaar.
Wel mijn kleinere die er van vorig jaar staat ziet er ook niet te best uit, alle bladeren beginnen bruin te worden maar voorlopig nog geen speerrot, mss komt dit later nog. Deze werd niet bijverwarmd, enkel serre met noppenfolie, vliesdoek rond de stam en speer en een dikke laag schors, maar blijkbaar was dit dus niet genoeg.
Heb jij die grote brahea al uitgeplant? Zoja wat is de beste manier om deze uit die kuip te halen?

Grtn,
Palm Section

42 bedankjes

Berichtdoor KevinC op 11 maart 2012 20:55

Hey :)

Ik heb er dit jaar eentje beschermd enkel met vliesdoek en noppenfolie, in kurkdroge grond tegen de zuidermuur en deze heeft het niet gehaald. Speerrot. De binnendste bladeren kon ik er samen met de speer mee uitnemen, dus de kans dat die nog goed komt is wel enorm klein.

Ik heb hem niet in de volle grond geplant, ik twijfel nog een beetje omdat ik nog bij mijn ouders woon.
Ik heb hem wel verpot in een pot die 2 keer groter is, dat was een heel karwei...
Met 3 man is het gelukt om hem uit de pot te krijgen. Plant plat op de grond leggen, iemand hield de stam vast en de andere 2 personen trokken aan de pot.

Bescherming van de kleine die dus nu kapot is:
Afbeelding

Foto van vandaag:
Afbeelding

De grote van Marc heb ik tot net voor de vorstperiode in februari gewoon buiten onder het afdak gehouden, nu staat hij binnen in een serre die vorstvrij gehouden word maar volgend weekend gaat hij terug naar buiten. :)
Afbeelding

Groetjes
Kevin
Groetjes,
Kevin
KevinC

60 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 11 maart 2012 22:36

Prachtige palmen, MAAR WAT EEN SCHITTEREND HUIS ZEG ! ! !

:thumb_up:
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Berichtdoor Palm Section op 18 maart 2012 20:21

Ik denk dat mijn brahea er door zal komen, er begint terug groen naar boven te komen en de speren zitten nog goed vast. Ik ben toch aangenaam verrast over brahea, deze heeft enkel serre, vliesdoek en schors gehad zonder bijverwarming. Ook is dit nog een klein ex dus met die grote moet dit zeker lukken :thumb_up:
Bijlagen
IMG_25345.jpg
IMG_25345.jpg (242.2 KiB) 5394 keer bekeken
IMG_25385.jpg
IMG_25385.jpg (249.73 KiB) 5394 keer bekeken
Palm Section

42 bedankjes

Berichtdoor KevinC op 18 maart 2012 20:28

Ziet er goed uit. :) Sterke plant. :)
Groetjes,
Kevin
KevinC

60 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 18 maart 2012 21:02

Komt goed hoor, armata is een sterke jongen. Maar ik raad wel bijverwarming aan voor de echt koude nachten. Zo lukt het zeker en blijft die ook mooi en dan krijg je dit na drie jaartjes... :thumb_up:

Afbeelding

*stoefmodus uit* (a)
Wat een prachtige palmen heb je daar Palmsection !! 8-) Komt dik inorde, dat zie ik al ! ;)
En idd een knappe woonst met dat strooien dak, kom je niet zo vaak meer tegen :thumb_up:
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor Palm Section op 18 maart 2012 21:42

Thx, ja de uwe staat er idd zeer mooi bij, en zeker als je weet dat ie er al 3 jaar staat!
Dit blijft toch wel 1 van m'n favoriete palmen die we hier kunnen houden.

Btw met zo'n prachtig exemplaar mag je gerust stoefen ;)
Palm Section

42 bedankjes

Berichtdoor Palm Section op 02 apr 2012 21:21

Eindelijk congé en die is nog goed ingezet ook met een mooie zonnige dag = de ganse dag buiten gewerkt in dit stralende zonnetje. Jammer genoeg ook slechter nieuws want vandaag heb ik van al men fortunei's de speren kunnen uit trekken en ook van de brahea trouwens :cry: al zit er nog 1 speer zeer goed vast, dus ik blijf hopen! Hier wat foto's van de gesnoeide palmen ( kon het bruin niet meer aanzien)
Bijlagen
IMG_2604.jpg
Ik heb een zuidhoek gemaakt waar het al snel richting 40° gaat
IMG_2604.jpg (240.9 KiB) 5352 keer bekeken
IMG_2574.jpg
Alle kleine fortunei's zien er nu zo uit
IMG_2574.jpg (245.02 KiB) 5352 keer bekeken
IMG_2607.jpg
Zoveel mogelijk groen laten staan, dit is nog de beste
IMG_2607.jpg (246.03 KiB) 5352 keer bekeken
Palm Section

42 bedankjes