Hoi, zoals sommige van jullie weten heb ik nog al veel last van valwind, deze wordt veroorzaakt door het recentelijke nieuwe platte dak van de loods van de buren, voorheen stond er een puntdak op en ging de wind over mijn tuin heen.
Vorig jaar was het zo erg dat de krulcooperei 3x is omgewaaid en ook iedere keer de nieuwe veren afbraken, Raymond zij nog zeg doe die touwen eens weg van die boomvarens dat ziet niet uit! Ik heb toen een los doek gespannen om te kijken of dat wat uithaalde, en ja dat hielp enorm, maar kon zelf niet goed tegen dat gewapper en besloot dit voorjaar in het kader van de tuinvernieuwing dit ook goed op te lossen.
dus vorige week vol goede moed begonnen aan frames te maken waar het doek op gespannen wordt en dan keurig aan een paar staanders wordt opgehangen aan mijn zijde van de scheidingsmuur zo gezegd zo gedaan en het koste ook weer wat, maar dit terzijde.
Eergisteren kwam de buur verhaal halen en mij vertelde dat die zooi daar weg moest anders gaat meneer er werk van maken, en dat voor een ontwerper zij hij hoe haal je het in je hoofd! Nou ik was gelijk klaar heb verder niets meer gezegd maar zit nu wel te kijken wat te doen, niet leuk en mijn zin is een beetje eruit gegaan om verder te gaan, de mensen gaan volgende week voor een Maand weg en als ze terug komen zit het blad overal aan de bomen en zullen ze het misschien wel accepteren, zo niet kan ik het onder 45º zetten dan zien ze er minder van! Het is ook niet permanent maar voor de lente /zomer.
Hier wat foto's van het doek,
De volgende klus wordt het omspitten van het oude gazon en de nieuwe border,
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC