@Luc, Ja de zon komt smiddags al een paar uurtjes op de tent, maar nog niet volledig in de zon. De temperaturen komen overdag net niet aan de 0 graden in de tent ! Vandaag wel voor de eerste keer eens terug positieve graden, 2,8 graden werd het vanmiddag in de tent....
@Eduard, je hebt gelijk hoor ! Het wil nog niets zeggen dat ze er zo goed uitzien maar toch heb ik er een goed gevoel bij omdat de donkere plekken in de bladeren nog niet te zien zijn geweest en dat laten ze normaal wel al zien als ze het te koud hebben naar hun zin. Ook door de jaren heen ken ik men palmpjes ook al wat beter en weet ik wat ze kunnen toch kunnen verdragen

Ik hou natuurlijk nog steeds mijn hart vast hoor omdat het nu lange duurvorst is natuurlijk, wat ook het grootste probleem is. Wat wel positief is is dat de grote
(belangrijkste) palmen hun potten ook nog niet zijn bevroren, ik kan nog steeds makkelijk in het zand graven !

Komt vooral omdat deze omhoog staan van de grond af zodat de kou niet langs onder in de pot kan sluipen.
Ik geef men palmen toch graag wat vorst hoor om af te harden, maar dan wel lichte vorst en soms eens matige vorst. Nu krijgen ze in de tent lange tijd matige vorst maar het kan niet anders, -5 vind ik dat ze nog moeten kunnen verdragen en mocht het hier nu -20 worden zoals je zegt dan heb ik nog één vuurtje voor in de tent als uiterste nood.
@Francois, Bedankt.

Zijt maar zeker, dat het maar rap terug +30 graden is ! Ik tel al af...