De subtropische tuin van onze kat Suus.

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: De subtropische tuin van onze kat Suus.

Berichtdoor Gouden HandPalm op 28 jan 2015 12:38

Een kat is het meest schitterende wezen ooit door Onze Lieve Heer uitgevonden. Doe de groeten aan Suus.

Ik zal mijn kennis er op attenderen dat Ryanair inmiddels op de Algarve vliegt. Hij had het er nog niet over. Scheelt hem een stuk in zijn wallet.

Naam: GHP me dicunt (de mensen noemen me GHP).
Gouden HandPalm

88 bedankjes

Berichtdoor suus op 28 jan 2015 13:51

Vind ik ook GHP, ben gefascineerd door katten, qua uiterlijk maar ook door hun karakter.
We hebben sinds kort een tweede geadopteerd, hij liep rond bij een restaurantje. We noemen hem Johnny(Depp) zie fotoAfbeelding
Laatst bijgewerkt door suus op 28 jan 2015 14:03, in totaal 2 keer bewerkt.
suus

1 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 28 jan 2015 15:23

Gouden HandPalm schreef:Een kat is het meest schitterende wezen ooit door Onze Lieve Heer uitgevonden. Doe de groeten aan Suus.
.

Dat is dan persoonlijk! zelf denk ik daar totaal anders over, niet dat ik wat tegen katten heb maar wel de vernielingen en behoeftes die ze in mijn tuin brengen :roll:
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1032 bedankjes

Berichtdoor Gouden HandPalm op 28 jan 2015 15:43

Zo te zien is Suus al volslagen op haar gemak met haar nieuwe kameraad. Maar ja, wat wil je? Een beroemde filmster! Nu kan Suus de catwalk op.
Gouden HandPalm

88 bedankjes

Berichtdoor draco op 28 jan 2015 18:26

Zo te zien weten deze Felis catus van de prins(es) geen katten(kwaad) :lol:
Ik had afgelopen week als vorstbescherming oude dekens om de kuipplanten gewikkeld. Na afloop stonken ze een uur in de wind. Vermoedelijk had elke zichzelf-respecterende kater er zijn geurmerk geplaatst. De hakerige stengels van palmbladeren zijn overigens een probaat middel om kwetsbare planten tegen hun wroetwerk te beschermen. De schrammen op mijn handen en armen zijn dus niet afkomstig van een kat. ;)

Felis catus, Linnaeus 1758
Species Description: Feral house cats, Felis catus, are often overlooked in discussions of exotic nuisance animals due to their ubiquity and our familiarity with them as companion animals. They are, however, among the most ecologically damaging introduced animals worldwide.

http://www.sms.si.edu/irlspec/Felis_catus.htm
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

711 bedankjes

Berichtdoor Gouden HandPalm op 28 jan 2015 19:38

draco schreef:They are, however, among the most ecologically damaging introduced animals worldwide.

http://www.sms.si.edu/irlspec/Felis_catus.htm

Suus en Johnny Depp zijn vrij onschadelijk, lijkt me. Het zijn, wat ik zo uit het artikel opmaak, de ontsnapte en verwilderde katten (feral cats) die veel ecologische schade aanrichten.

The estimated U.S. population of feral cats is 60 million (ISSG).

Een getal dat je doet huiveren. Komt wrsch. omdat ze geen natuurlijke vijanden hebben.

PS Lekker :off_topic: maar wel aardig zo'n kattenpraatje.
Gouden HandPalm

88 bedankjes

Berichtdoor batdah op 28 jan 2015 20:13

Wat een armoede hebben we dan hier...

Jaarlijks koop ik minimaal twee honderd geraniums...eer ze struik achtig worden kunnen ze naar de kliko
mimosa wordt hier nagenoeg niet meer bij de bloemenhandel verkocht.dus maar een zielig struikje gekocht dat overleefd door veel aardgas te verstoken..maar daar kan ik geen dikke bos van plukken.
Avocado's kennen we alleen uit een winkel..
Poederkwasten zijn hier dure bollen..laat staan een bosje plukken voor de tuintafel.
Maw...Suus heeft een prachtige tuin samen met J.D.....
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is, From the border to the sea, Europe must be muslims & africans free.
batdah

149 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 28 jan 2015 21:38

batdah schreef:Wat een armoede hebben we dan hier...

Jaarlijks koop ik minimaal twee honderd geraniums...eer ze struik achtig worden kunnen ze naar de kliko

Waar zijn je groene vingers :!: van een struikgaranium maak je zeker 20 jonge planten, helemaal niet moeilijk, dat deed mijn moeder nog :fluiten:
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1032 bedankjes

Berichtdoor suus op 28 jan 2015 22:19

Dank voor jullie leuke reacties! Ik stek ook regelmatig geraniums en van alles en nogwat.
Bij ons in de buurt is een tuincentrum, welke veel plantjes uit Nederland haalt.
Zo kom ik bijv.aan violen en echinacea.
Onze katten (katers) gedragen zich trouwens voorbeeldig, Johnny durft niet eens naar buiten.
De kater van onze buren is niet gecastreerd en geeft de nodige overlast.
Het is kennelijk typisch Nederlands om je huisdier te laten 'helpen'
suus

1 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 28 jan 2015 23:48

Is dat nou echt de moeite om zo'n geranium te overwinteren? Als ik die struiken op de foto zie!
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video