Terug effe geleden.... Na een drukke periode voor men werk en een geslaagde wintersportvakantie ben ik er ook maar eens ingevlogen. De bedoeling is om mijn bananenbosje uit te breiden naar een iets groter gegeven

. De bananen die ik vorig jaar opgekweekt heb ga ik verspreiden over de gehele tuin( een 100tal). Wil graag nog enkele soorten bijkopen om één dicht bos te verkrijgen waar ik indien alles lukt een loofgang wil in 'kappen'.
Ben eerst en vooral begonnen met het verwijderen van mijn tunnelserre en alles een beetje op orde te zetten want het was een echte ramp

. Enkel aan de zijkanten moet het gras nog verwijderd worden. Volgende week komt de lading paardenmest die ik ga infrezen. Alles zal dan voldoende luchtig zijn om hopelijk tegen het einde van de maand de banaantjes in de grond te kunnen plaatsen.
In het midden ga ik mijn Ensete maurelli op een kunstmatige heuvel van ongeveer 1 meter hoog plaatsen zodat deze een echte blikvanger wordt. Hoe ik de rest zal aanplanten moet ik nog even over brainstormen. Het klinkerpad ga ik volledig opkuisen en afboorden. Hierbij een foto van de actuele toestand, nog niet veel speciaals maar hoop snel verder te kunnen werken

. De rode lijn is de border van vorig jaar en ook een foto van de bananen vorig jaar, de gele hoe het dit jaar wordt. De oppervlakte is 22m x 7m.
Groeten
Olivier