Het duurt nog wel even maar het aftellen is weer begonnen.
Deze keer gaan we bijna 6 weken. Erg nieuwsgierig om de verbouwingen die we hebben laten uitvoeren tijdens onze afwezigheid, te gaan bekijken/inspecteren.
We hebben het resultaat van de werkzaamheden aan het huis en de tuin al wel op foto's gezien maar de werkelijkheid is toch leuker he

Daarnaast ook heel benieuwd wat de plantjes hebben gedaan vanaf april dit jaar.
Ik verwacht er nog niet veel van, de groei is nu volledig afhankelijk van de betrouwbaarheid van de buurvrouw. We betalen haar maandelijks een bedrag om een oogje in het zeil te houden maar ook om de planten van water te voorzien. De temperatuur is daar gedurende het hele jaar rond de 30 graden, ideaal voor snelle groei van veel tropische soorten. Echter valt of staat deze groei met de bewatering.
Om deze rede ga ik een irrigatie systeem aanleggen zodat eea wat minder afhankelijk wordt van de menselijke factor.
Ook wil ik de tuin verder gaan beplanten. De mogelijkheden in dit klimaat zijn haast onbeperkt echter het aanbod bij de plaatselijke plantenzaak is niet heel groot. Daarom gaat er ditkeer een leuke collectie zaad vanuit NL mee naar de bestemming ipv andersom
Met name enkele Dypsis varianten zoals, leptocheilos en pembana. Soorten die als je ze al ontkiemt krijgt, in NL weinig kans hebben.