Hoi allemaal,
3 zomers geleden( deze meegeteld) kocht ik 3 trachycarpussen en een bananenplant, om zo mijn tuin een wat tropische sfeer te geven, en die banaan heb ik de winter erop goed ingepakt, maar is die helaas toch kapot gevroren. toen heb ik vorige zomer 6 stekjes gekocht, waarvoor ik 120km op en neer moest rijden omdat er dichterbij niet aan te komen was, en die wilde ik niet weer kapot laten vriezen, dus heb ik een demontabel tuinkasje gemaakt van een flinke restpartij incomplete rozenbogen die ik gehad heb. Ik heb toen bij een handelsonderneming wat ijzer bij gekocht voor 1 euro de kilo, om zo de bogen van de kas te maken en om de bestaande delen aan te passen, en dat
is goed gegaan, want alle planten hebben de extreem koude winter van 09/10 prima overleeft.
De kas stond dan ook propvol, en kon ik m'n kont niet meer keren, en zouden m'n planten er nu niet meer in passen omdat ze enorm gegroeid zijn en ik er nu een hele hoop nieuwe basjoo's bij heb die weer net zo groot zijn als hun moeders vorig jaar waren, dus tijd om de kas te vergroten, dus weer naar de ijzerboer om extra ijzer te kopen voor de grotere bogen. de vorige kas had ik alleen in de grondverf staan, maar nu is alles mooi in de lak gespoten, hetzij niet perfect, maar dat komt omdat ik niet veel tijd had, dus spuit ik het volgend jaar nog maar een keer over.