Voor mij is dit dan ook paradijs, nu ja het eiland is dan ook een paradijsje. Info over het eiland kan je op diverse sites vinden als je dat interesseert, google gewoon Grenada en hop ziedaar info bij de vleet, moet je wel eens doen wat het is echt wel een parel en nog heel authentiek. Het klimaat is hier tropisch, temperatuur tussen de 28° en de 32° het hele jaar door, 's nachts koelt het amper af tot zo'n 23° à 26°. Maar met een vochtigheidsgraad tussen de 80% en 95% is het soms ondraagelijk, vooral in Aug./Sep. Seizoenen hebben we er 2: een droog seizoen van November tot Juni en een regen seizoen van Juni tot November. Regen seizoen wil zeggen dat we vaker regenval hebben ook tijdens de dag en ook intenser, in het droog seizoen regent het ook wel maar minder en doorgaans alleen 's nachts. In ieder geval zijn de buien hier gewoonlijk kort ongeveer 10 à 15 min. en het koelt ook niet af zoals in België als het regent.
Ondanks de kleine oppervlakte van het eiland (ongeveer 32km bij 16km) zijn er toch sterke verschillen in klimaat. De kuststreek is relatief droog met sterke invloed van het zeezout zowel in de lucht als de grond. Het binnenland is bergachtig tot ongeveer 800m en koeler, vrijwel volledig bedekt met tropisch regenwoud en heel andere soorten planten en bomen dan de kuststreek.
Zelf woon ik in het zuid-oosten, onderaan het eiland dus, langs de Atlantische zijde en ongeveer 200m van de oceaan. We hebben dus veel invloed van de zeelucht en het zeezout, dat heeft wel zo zijn nadelen, niet alleen naar planten toe. ik zet hier wat foto's van de tuin rondom de woning, kunnen jullie allemaal eens lekker meegenieten en.... wegdromen.