slootwater geven aan cyathea's???

In deze rubriek kan je al je vragen posten over boomvarens zoals Dicksonia, Cyathea, Cibotium, ... en andere varens.

slootwater geven aan cyathea's???

Berichtdoor gineu18 op 01 jun 2012 18:10

goede avond ik heb twee boomvarens van ong 1.70 cm totale plant de C.medullaris en de C.cooperi.
mijn vraag is, ik woon op eerste verdieping en heb een balkonnetje waar ik ze heb staan of het schadelijk is om slootwater te geven?
dit doe ik nu een tijdje :oops:
de medullaris heeft al 1 complete veer aangemaakt en de 2de is al op de helft die groeit wel lekker.
maar de cooperi begint nu net zn eerste rol omhoog te gaan.
wat wel komt denk ik omdat ik die nog niet verpot hebt en de medullaris wel.
ik wil graag ervaringen horen over slootwater geven.
ik lees ook dat veel mensen hun plante sproeien met sproei kop?
doen jullie dit dan met kraan water?
of is dit egt puur regenwater of slootwater?
want ik woon in noordholland redelijk in buurt bij kust en zo veel regen valt er bij ons niet :(
en aangezien ik een klein balkonnetje heb is t niet handig om een regenton neer te zetten :onzeker:
ik zou blij zijn als dit geen kwaad kan dat slootwater geven.
graag wil ik ook weten welke soorten water ik mag sproeien en watergeven?
ik hoop dat iemand me daar mee kan helpen:)

groetjes chris
ik kan niet wachten dat het weer zomer is EXO-MUSA.
gineu18

5 bedankjes

Re: slootwater geven aan cyathea's???

Berichtdoor Eduard op 01 jun 2012 21:56

Hoi, beetje moeilijk hier goed advies over te kunnen geven, niet ieder slootwater is gelijk van kwaliteit, ik adviseer een monster te nemen en dit te laten controleren dan weet je het zeker of het kwaad kan of niet!
zelf hebben wij altijd vrij hard water gehad voorheen van 15dh dus heb ik zeker 10jaar een mix gemaakt van leidingwater met regenwater maar dat resulteerde dat ik de muggenlarven naar binnen bracht! En daar behoorlijk voor op mijn kop gehad heb , we snapte niet waar die krengen vandaan kwamen, en wel gezellig slapen onder de klamboe :fluiten:
Nu is het stukken zachter en gebruik ik enkel het kraanwater om te gieten, en de kroon sproeien doe ik nooit, altijd water geven van boven af in de kruin en langs de stam af en de kluit goed vochtig houden, ik gebruik zo een douchkopsproeier van een bekend merk gaat lekker snel, succes .
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1032 bedankjes

Keer terug naar Boomvarens en varens