Ziet er ook weer super uit..D.blumeii heb ik nog niet Die varen uit Cuba is ook wel een plaatje he..maar zo fragiel?? niet overleefd in koude kas had ik ergens gelezen. Heb hier nog "enkele" atrox eigen kweek,zal die eens goed verzorgen grtz Chris
Die kleurverschillen bij de soort Het wordt leuk als we ook foto's zien van na de winterstalling. De naam tiny-top dekte ook niet de lading, tenminste zo tiny vind ik de top niet. Hopelijk gaan ze vlug de hoogte in, zodat de top niet zo'n ruimte vreet op leefnivo. (door de winterellende is mijn exemplaar wel eentje, die de naam tiny-top verdient bijna geen blad over, wel nieuwe krullen)
Ze zien er ondanks de winterellende weer mooi uit, zeker nu ik zelf steeds meer merk hoeveel werk het is. Toch echt pionierswerk om erachter te komen wat je daadwerkelijk aan het kweken bent en dan maar hopen dat het ook nog de moeite waard is. Waarom zoveel onduidelijkheid bij boomvarensporen Zo'n brasiliense van vorig jaar heb ik een week geleden in de volle grond gezet, deze had hier de winter binnen met pijn en moeite overleefd.
P1110517-K290.jpg (291.88 KiB) 4938 keer bekeken
Raymond (die zelf niet van plan is om zich zolang en met zoveel boomvarensporen bezig te gaan houden)