Toen ben ik het oude schaduw doek maar weer gaan ophangen,met versterking van een nieuw veel te dik doek, waar het water op bleef staan!
Voorheen stond daar een grote fluweelboom [rus] en een kleine, eentje is in 2008 tijdens een Novemberstorm omgewaaid en de 2e is aan de voet deze winter weggerot! Zie ik liever een boom dan dat schaduwdoek maar ook onder een boom krijg je meestal scheve uitgroei van de rollen.
Had ik die doeken hangen hebben we in Mei bijna de hele tijd die misselijke noorderwind gehad! Die er nu weer staat, heb je dan zo'n doek hangen [ als een hangmat] dan wordt je echt gek van dat gewapper! Dus besloot ik een tijd terug voor een definitieve oplossing te kiezen, een vaste constructie waar het doek in cassettes is gespannen en los opgelegd kunnen worden en ook weer verwijderd in het najaar, maar bij het maken ontstond ook het idee om het als stalling te gebruiken voor de grote C. medullaris,dan hoef ik maar 4 m te slepen inplaats van 40! maar dat moeten we nog bekijken.
Ook kan ik zeggen dat de D. fibrosa na lang aarzelen er 15 rollen ineens eruit gooit, wat hij vroeger vaker deed! Dus alle lof voor misschien voor het oog niet zo'n mooie oplossing maar wel een doeltreffende !

Het gat wat je ziet is voor de doorgroei van de Albisia die het vorig jaar is aangeplant en ik hoop weer snel een natuurlijke blik over het schaduw doek te krijgen!

De fibrosa met zijn explosieve uitgroei!

Gr. Eduard.