Ik wilde ze niet beschermen omdat ze nog niet zo lang in de grond staan en bang ben dat de plant nog niet genoeg wortel heeft. Daarnaast zal ik de dadelpalm moeten gaan potten (staat nu in de volle grond) dus ik dacht als ik dan toch bezig ben. Nog een bijkomend nadeel is dat mijn tuin (nu nog) volledig bestaat uit kleigrond. Ik heb bij de bananen een gat gegraven van ruim een vierkante meter en ongeveer 80 cm diep. Deze gevuld met palmgrond, hummes zwart zand en delen klei. Echter merk ik nu (met veel regenachtig weer) dat de grond niet genoeg water door laat. Ik zal de grond daar dus aan moeten passen wat inhoud dat de bananen sowieso de grond uit moeten. Het lijkt me om al deze redenen verstandig om de bananen op zolder te plaatsen. Tenzij dit niet gaat, dan zal ik een andere plek moeten verzinnen. Wellicht kunnen jullie me hierbij helpen. Gezien het feit dat dit mijn eerste bananen zijn, en ik ze toch wel als prestigieus project beschouw (het zijn bijna kinderen

)
Ik heb nog een idee opgedaan. Kan ik de bananenbomen niet belichten met een vorm van kunst licht, zodat ik deze in de winter gewoon door kan laten groeien? Zo ja, wat voor een licht dien ik hier voor te gebruiken (en wat gaat me dit kosten qua KwH en Euro's).
Omdat er op dit topic niet werd gereageerd heb ik een nieuw topic geopend, deze vind je
hier