elektriciteit

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

Re: elektriciteit

Berichtdoor palmguy op 23 sep 2014 20:48

Hallo

Als het allemaal klopt dan hebben de inwoners van de gemeente Hamme inclusief deelgemeente Moerzeke ( waar ik woon ) ongeloofelijke mazzel en wordt de stroom bij ons niet (gepland) afgesloten.
Ik hoop dat dit waar is maar anderzijds voelt dat ook een beetje oneerlijk aan.

Ik hou mijn tuinhuis met thermostaat en een blazertje op 1°C, ben zinnens om het dak nog wat te isoleren met polyurethaanplaten, een uurtje zonder stroom bij -10 °C buiten moet misschien nog lukken, ook al omdat ik niet zo veel supergevoelig spul heb, misschien hebben we wederom een zachte winter, fingers crossed
Vriendelijke groeten
Guy
palmguy

29 bedankjes

Berichtdoor Dejagere op 12 okt 2014 06:37

In een tent is het met een 5 tal kaarsen wel te doen om de temperatuur boven nul te houden op koude nachten.Gaat wel goed door ze voor de veiligheid bijv.in een grote stenen pot te plaatsen.Kwestie van brandveiligheid als er een kaars omvalt.In een stenen pot kun je de dikke kaarsen ook stevig plaatsen tussen stenen .Ofwel plaats je in de stenen pot met theelichtjes er in ,je hebt ze in verschillende maten.Als je dikke neemt kan je een nacht ermee door(voordeel is natuurlijk dat ze niet omvallen.)Kerstverlichting met lampen zal op bepaalde koude dagen mogelijk verboden zijn.
Dejagere

45 bedankjes

Berichtdoor mediterra plants op 12 okt 2014 11:18

Hey,
Allemaal goed en wel om een stroomgroepje te kopen maar als je daar niets van kent...
Er zou een verwarming van 3000watt moeten kunnen draaien en een lamp van 100watt.
Hoe sterk moet de generator dan zijn?
Iemand enig idee?
mediterra plants

5 bedankjes

Berichtdoor Dennis_S op 12 okt 2014 11:23

Zo sterk als een generator die een dergelijke wattage produceert!
Dennis_S

349 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 13 okt 2014 12:54

http://www.vlavem.com/liquidatie-div-ge ... en/8730/nl

Misschien dat je hier iets aan hebt.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterbescherming