overwinteren van de phoenix canariensis??

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

overwinteren van de phoenix canariensis??

Berichtdoor wissen op 24 sep 2015 18:32

hallo ik ben nieuw hier , mijn voorstelling met foto's kan je op onderstaande link terug vinden.

http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=25&t=17408&p=189148#p189148

wij hebben deze zomer een phoenix canariensis in volle grond aangeplant, deze plant is echter niet wintervast , Toch wensen we deze plant zeker te behouden , daar deze te groot is ben ik aan het kijken voor een beschermingsvlies alsook voor een warmtekabel,
zijn er leden die deze staan hebben en met succes laten overwinteren ?? alle tips zijn welkom :D
wissen

0 bedankjes

Re: overwinteren van de phoenix canariensis??

Berichtdoor ick op 25 sep 2015 14:46

Hoi,

Ik had je zojuist in je voorsteltopic al gevraagd hoe je je Phoenix (en Washingtonia's) wilde gaan beschermen in de winter. ;)
Er zijn hier zeker een aantal leden die deze palmen in de volle grond hebben staan.
Die van mij staan in kuip. De Washingtonia's zijn nog klein genoeg (hoewel) om naar binnen te slepen, maar mijn grootste Phoenix woont al sinds 2008 permanent buiten in een grote olieton. Ik overkap mijn tuintje (3/4 patio) altijd in de winter, zodat de planten droog staan en als het serieus gaat vriezen, maak ik de tent dicht met bubbeltjeplastic. Als het dan nog onder 0ºC blijft in de tent, zet ik er tijdelijk een ventilatorkacheltje in.
Maar ik denk dat er wel leden zijn die een meer vergelijkbare situatie hebben als bij jou.

groet, rick
ick

71 bedankjes

Re: overwinteren van de phoenix canariensis??

Berichtdoor Hitch op 26 sep 2015 09:14

Bladeren samenbinden, 4 palen er rond, 2 warmtelampen erin met thermostaat, dikke noppenfolie rond de palen die hoog genoeg is zodat ik bovenin een "enveloppe" kan plooien (doe ik om bij warmer/droog weer de palm te laten luchten) en over de bovenzijde een bigbag zodat er in de enveloppe geen water kan komen.
Hitch

156 bedankjes

Keer terug naar Winterbescherming