HHHMMM, interesante onderwerp, mijn bevindingen over aardwarmte is het volgende , ik heb hier zelf een waterput geslagen, dit om in droge tijden bamboe en banaan water te geven en voor andere doel einde , de put is ruim 4 meter diep, nu ik dit alles lees , moet ik eerlijk wel bekennen dat ik ook in de winter water uit de put gebruik, en wat me was opgevallen is, was dat het water uit de put altijd warm aan voelde in de winter dan , in de zomer was dat juist koeler,de put bestaat uit 2 buizen , dus van dicht slippen geen spraken, de put staat er al jaren, en pompt nog steeds evenveel water uit de grond, dus inderdaad zou je het water door buizen kunnen laten stromen om de grond ( licht) op te warmen, in ieder geval vorst vrij, dat wel, dat is dan theoretisch, in praktijk zou een pak paardemest goedkoper zijn, en makkelijker, maar ja, het kan, wat ook kan wat ik wil gaan toepassen is om me dadel palm die nu nog in zeer grote kuip staat ,in winter maanden tegen het huis te plaatsen , in me keuken is een ventilatie rooster waar een ventilator in past , ik zou daar een klein ventilator in zetten en tijdens vorst aan zetten en warme lucht uit huis in de bescherming kunnen blazen met thermostaat ,we stoken hier op hout , dus een stammetje meer of minder dan maar,, ach het is maar een idee