Weinig experimenten dit jaar?

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

Re: Weinig experimenten dit jaar?

Berichtdoor junglegarden op 20 dec 2012 16:48

Vorig jaar had ik wat eriobotrya in de tuin gezaaid en de zaailingen gewoon in de tuin laten staan en leefden na de koude periode nog steeds.

Astelia 'silver spear' kwam er zonder bescherming ook aardig doorheen, verder een kleine agave montana met alleen een afdakje volledig weggevroren

Momenteel staat de yucca elephantipes buiten onder een afdak en daar blijft hij zolang mogelijk staan, schijnt wel wat vorst te verdragen op een beschutte plaats.

Mijn grote cordyline was altijd al een experiment en was na vorige winter dan eindelijk ter ziele dacht ik maar een paar weken geleden zag ik toch weer uitlopers toen ik de potplanten weghaalde die er bijna op stonden, de geharde cordy op m'n volkstuin was met alleen cypressetakken als bescherming nog helemaal groen, groeit onder grote cypressen wel erg langzaam.
junglegarden

11 bedankjes

Berichtdoor prutser 2 op 20 dec 2012 18:59

hallo dirkie,,ik hoop wel dat je het heel goed in zal pakken,wandt volgens mij kunnen ze maar tot -4 graden hebben en dan ook nog een korte tijd,,zou zonde zijn als je hem zou verliezen,,zijn werkelijk mooie palmen,en heb er pas ook een in mijn colectie bij mogen voegen,worden grote palmen,dat wel en volgens mij groeien ze ook redelijk snel,,dus ja,,buiten ??ik zal het gaan volgen wat er mee zal gebeuren ,,hopelijk een niet te koude winter ,,m,v,g, paul,,
prutser 2

23 bedankjes

Berichtdoor dagummy@gmail.com op 20 dec 2012 19:27

met alleen bubbelfolie gaan je musabasjoos er gegarandeerd aan voor de moeite!

hier deed ik er een hut rond van glaswol 14cm dik,met blazertje en nog via de grond was er schade aan de zijkanten!
dagummy@gmail.com

2 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterbescherming