kans op nachtvorst

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

Re: kans op nachtvorst

Berichtdoor Pietn op 18 apr 2010 14:01

idd Christophe de temperaturen stijgen! ik ga hem deze middag buiten planten!
Pietn

7 bedankjes

Berichtdoor bommetje op 18 apr 2010 17:30

Pas op!

vanaf morgen weer 's nachts vorst aan de grond mogelijk, tot ieg donderdag!!
bommetje

26 bedankjes

Berichtdoor Pietn op 18 apr 2010 17:43

ja hier in West Vlaanderen wordt verwacht 2 a 3 graden en in de kempen -1 dus wel een groot verschil
Men sikkimensis staat al 2 weken in volle grond en heeft geen last. De Ensete wacht ik tot half mei om hem in volle grond te plaatsen.
Pietn

7 bedankjes

Berichtdoor Davy op 18 apr 2010 21:19

eens een vraagje voor jullie: lopen bij jullie de bananen al terug uit waar slechts een stomp meer van over was?? Bij mij nog niets. Ik heb een grotere musa op reserve staan binnen. Wanneer zouden jullie die buiten planten?
Davy

12 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 18 apr 2010 21:22

Davy schreef:eens een vraagje voor jullie: lopen bij jullie de bananen al terug uit waar slechts een stomp meer van over was?? Bij mij nog niets. Ik heb een grotere musa op reserve staan binnen. Wanneer zouden jullie die buiten planten?

Voor je Musa nog heel even wachten tot de nachtvorst geheel uit het land verdwenen is ;) Bij mij loopt er nog niks uit ... en vrees er een beetje voor :roll:

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor KevinC op 18 apr 2010 21:27

Davy schreef:eens een vraagje voor jullie: lopen bij jullie de bananen al terug uit waar slechts een stomp meer van over was?? Bij mij nog niets. Ik heb een grotere musa op reserve staan binnen. Wanneer zouden jullie die buiten planten?

Bij mij zijn de basjoo's die in de volle grond overwinterd zijn al een 15tal cm gegroeit. :)
Groetjes,
Kevin
KevinC

60 bedankjes

Berichtdoor Davy op 18 apr 2010 21:39

Christophe schreef:

Voor je Musa nog heel even wachten tot de nachtvorst geheel uit het land verdwenen is ;) Bij mij loopt er nog niks uit ... en vrees er een beetje voor :roll:

Christophe

Tegen het eind van de week dan of zo?
Davy

12 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 18 apr 2010 21:42

Ja het wordt warmer hé, ook s'nachts! Maar ik wacht tot ik echt zeker ben. Vorig jaar was ik beetje te vroeg en op één nacht m'n bananenplanten tot tegen de grond weg. Ze zijn nog opnieuw uitgelopen, maarja, dan moeten ze weer van nul starten :(

Beter beetje geduld hebben, maar het gaat volgens de weerman de goede kant uit ;)

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor Patty op 18 apr 2010 21:44

Hier zijn de Maurelli en de Basjoo héél langzaam op gang aan het komen, kan ook eigenlijk niet anders, ze staan namelijk nog binnen en krijgen nog steeds niet zoveel licht. Naar mijn idee kunnen ze nog niet naar buiten, de fruittelers zijn 'snachts volop aan het sproeien tegen de vorst. Afgelopen nacht -2 en de nacht ervoor -4, da's toch echt te weinig om ze buiten te zetten. De andere bananen doen nog niets en daar vrees ik (een beetje) voor.
Ik moet zeggen dat ik dit de moeilijkste tijd vindt, ze kunnen overdag naar buiten maar 's nachts nog niet. Het is bij mij alles of niets, of naar buiten en daar blijven of binnen laten staan.
Patty
Patty

29 bedankjes

Berichtdoor Davy op 18 apr 2010 21:52

Ja zeer hatelijk is dat. Goh nog een maand en we praten er niet meer over zeker??
Davy

12 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Winterbescherming