weerstation wat is goed?

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

Re: weerstation wat is goed?

Berichtdoor fordbully op 26 dec 2013 00:55

Heb r een gekregen.van de kerst maar mijn sensor valt na een tijd weg. staat op nog geen 10 m van het leesstation in mijn brahea hok. Waaraan kan dit liggen. heeft max bereik van 30m in open veld
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Berichtdoor plasta op 26 dec 2013 11:29

Sommige weerstations zijn erg gevoelig voor de batterijen die gebruikt worden en dan zijn alleen de beste goed genoeg, zoals bijvoorbeeld de duracell procell. Zeker als het gaat vriezen, wordt dat probleem groter.
Plaatsing van het basisstation kan ook veel bepalen, dubbel glas, richting van eventuele antenne etcetera.
Buiten dat zit je met 10 mtr al richting de grens van wat bereikt kan worden, als 30 mtr voor open veld geldt.
Ik neem aan dat jouw station werkt op 433 mhz en niet 866 mhz. De 433 mhz zit ook al ver vol door vele toepassingen die kunnen storen.

Raymond
plasta

146 bedankjes

Berichtdoor palmboomgeert op 26 dec 2013 12:03

Mijn vorig toestel had hetzelfde probleem. Sensoren werkten ook op 433Mhz en vielen om de haverklap weg.
Mijn ervaring is dat er op die frequentie niet veel obstakels tussen de sensor en ontvanger moeten zitten voordat het signaal wegvalt.

zo had ik bvb totaal geen bereik in mijn garage, hoewel de sensor aan de muur hangt en het toestel er tegenover aan de andere kant van de muur. Dus dat is 2 snelbouwstenen van 15cm en 2 recticell isolatieplaten van 10cm. en dat met nagelnieuwe batterijen van duracell.

Buiten hetzelfde probleem, zette ik het toestel op de wandkast en de sensor in de tuin, zonder obstakels, geen bereik, en moet enkel door een snelbouwsteen, 30cm isolatie en een pleisterlaag.

Enige plaats waar ik een beetje contant bereik had was voor het raam.

Met het nieuwe toestel op 866Mhz, nog geen haperingen gehad in het zendbereik.
palmboomgeert

49 bedankjes

Berichtdoor draco op 26 dec 2013 13:45

Bekend probleem ook hier wat de ontvangstuitval betreft met name als de registratie er het meest toe doet. Ik kan beamen dat de kwaliteit van de batterijen voor gebruik buiten belangrijk is. Ik vervang deze nu ruim voordat ze leeg beginnen te raken, in ieder geval voor het winterseizoen. Mijn basisstation staat binnen bij 20°C en 'ziet' ahw de sensor in de kas op slechts 5 m afstand. Kennelijk hebben de 2 x thermopane glasscheidingen en dito tempertuurovergangen grote invloed op de transmissie.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

710 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 27 dec 2013 14:36

Hier heb ik daarom ook gekozen voor de 868Mhz.
De veel courantere 433Mhz redt het hier vast niet tot achterin de tuin.
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 30 dec 2014 00:00

Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor Sub T op 30 dec 2014 02:27

Ik heb een momenteel een goedkoop weerstation in mijn tuinhuisje staan, waar een hoop planten staan, met de externe sensor in het mini-keldertje onder het tuinhuisje, waar mijn beregeningspomp staat.
Maar toen ik vandaag de min/max ging uitlezen stond bij de minimumtemperatuur van het weerstation zelf "LL" te lezen, ik vermoed dus dat de temperatuur net onder nul is geweest, en dat het weerstation zelf geen temperaturen onder 0 registreerd?
Dus dan ook maar op zoek naar iets anders..
Sub T

138 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 30 dec 2014 17:56

Of lege batterij?
Gebeurt hier ook altijd op de meest ongelukkige momenten.

Ziet er interessant uit Peter.
Maar dan moet je dus werken met Oregon zenders vermoed ik.
Daar heb ik wisselende dingen over gelezen.
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor draco op 31 dec 2014 01:54

Ik gebruik al enkele jaren een weerstation van Oregon, een sensor met een eigen display staat in de kas en een tweede buiten. Het ontvangende basisstation met monitor kan tot 4 sensors draadloos registreren en meet tevens de omgevingstemperatuur. Deze staat in de woonkamer bij het raam op 5 m van de kas. De buitensensor heeft het inmiddels begeven. Deze stond onder een afdak en reageerde niet meer. Vervanging van de batterijen bood geen soulaas. De buitentemperatuur stel ik nu weer ouderwets vast door aflezing van een kwikthermometer.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

710 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 02 jan 2015 15:30

@Han: ben jij tevreden over de ontvangst van het signaal en de correctheid van de buitensensor?
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Winterbescherming