Ik zit te twijfelen om morgen al het dak af te breken boven de border met de Brahea armata en Trithrinax campestris... Ik verwacht hier in het ZW eerlijk gezegd geen vorst meer en dan lijkt het me geen probleem meer als ze een buitje over zich heen krijgen, toch?
Mooi! Vandaag al lekker bezig geweest, Miscanthus haag gesnoeid, musa's geplant, binnen voorgetrokken canna's naar buiten en allerlei nieuw spul de grond in. En morgen dus dat dak van de Brahea en Trithrinax eraf en nog wat opruim werkzaamheden Let the summer begin
Tegen grondvorst gaat zo'n dakje niet veel helpen natuurlijk. Dat is meer voor neerslag.
Te lang beschermen is ook niet altijd goed hoor. Zo ben ik al een prachtige Butia eriospatha verloren. Toch willen beschermen tegen wat graadjes nachtvorst en daardoor overdag tot in de 30°C in het kot. Veel te groot verschil en dus einde oefening.
Hier is alle bescherming weg, behalve een dakje boven mijn Butia en mijn Chamaerops. van hoge temps in het kot heb ik dus geen last, maar de planten blijven zo nog redelijk droog. ik wacht nog even de komende periode af, want idd, de nodige neerslag en niet al te hoge temperaturen. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat het kwaad kan als je alles al hebt weggehaald. Alleen Butia is mijn ogen wat gevoelig voor het ontwikkelen van vlekken op het bald als het koud en nat is.