'Perongeluk' ontkiemt

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

'Perongeluk' ontkiemt

Berichtdoor Darko-Marco op 29 okt 2015 15:58

Beste Palmvrienden,

Ik ben een net beginnend persoon (22 jaar) op het gebied van het ontdekken van planten. Zo heb ik de laatste maanden mijn tijd deels geinvesteerd in het kopen van zaden en het planten hiervan.

Een tijd geleden leek het mij interessant om pistasche vera te kweken. Hier begon ik relatief mee in begin augustus. Het ontkiemen van deze plant is dan ook relatief moeilijk, waardoor ik dacht dat het niet meer zou lukken. In een van de eerste pogingen lukte het mij echter wel, maar stierf gelijk af. Bij mijn 2e poging leek alles weer te mislukken, niks kwam boven de grond uitsteken.

Na enkele weken besloot mijn moeder de bakjes met aarde buiten te zetten. Nu, bijna twee maanden later kom ik buiten, en wat zie ik? is er één toch nog ontkiemt! :applaus: :shock:

Afbeelding

De foto is binnen genomen, maar ondertussen staat de plant weer buiten.
Aangezien het herst nu is, is mijn vraag dan ook; zal mijn plant dit overleven met minder zon? Of zou ik er een lamp voor boven moeten houden? Het heeft een lange tijd en zaden gekost. Ik wil de plant niet verliezen.

Bedankt alvast ;)
Darko-Marco

0 bedankjes

Re: 'Perongeluk' ontkiemt

Berichtdoor Mister w op 29 okt 2015 19:43

:welkom: op het forum!

Allereerst zou ik die plant naar binnen nemen, de plant kan wel tot zone 8a equivalent aan -12
maar zon jong plantje zo ik minimaal binnen laten staan tot 30 cm hoogte.

Er zijn hier leden die je nog veel en veel meer kunnen vertellen....

Voor nu alvast succes

grttttzzzzz Pipi
Mother Monster 2-Golden Globe winner, Grammy Winner 9x 24 nominations , Academy Award winner Best Female MTVEMA 2016/Superbowl Halftimeshow 2017, Winner Best Female Pop/rock AMA 2017.
https://www.youtube.com/channel/UC07Kxe ... kMOkzqHtBQ
Mister w

67 bedankjes

Re: 'Perongeluk' ontkiemt

Berichtdoor Darko-Marco op 08 nov 2015 20:13

Ik heb het plantje een tijdje buiten gezet, hij groeide matig. Nu staat de plant onder de TL buizen en groeit hij als kool :thumb_up:

Toch nog goedgekomen gelukkig.
Darko-Marco

0 bedankjes

Keer terug naar Winterbescherming