Jongen trachycarpus planten op zolder

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

Jongen trachycarpus planten op zolder

Berichtdoor Berry op 05 nov 2012 14:17

Goedemiddag,

Alle planten gaan de stal in tijdens de winter, ook de grotere palmen.
Alleen nu heb ik nog een aantal potten staan met 2 of 3 dubbel stammige trachys, kleine exemplaren zijn het.
Kan ik deze ook de zolder op doen? Daar zal de temperatuur niet onder de 10 komen en moeten deze dan ook daglicht hebben of moeten ze zo donker mogelijk staan? Kan ik hier ook kleine musa's bij zetten? Of moet ik gewoon alles in de donkere stalling zetten?

Ook heb ik zojuist in de tuin ondekt dat er een paar 100 trachy zaden zijn ontkiemd, deze heb ik in het voorjaar uitgestrooid en verwachte niet dat er nog iets uit kwam, daarna heb ik er dikke houtsnippers over gegooid. En nu komen wat groene sprieten boven! Hoe moet ik dit gaan beschermen voor de winter?

Groetjes,

Berry
Berry

44 bedankjes

Re: Jongen trachycarpus planten op zolder

Berichtdoor Ed's Palmenfarm op 05 nov 2012 19:04

voorzichtig de zaailingen uitgraven met een steekschep en binnen met aarde en al binnen zetten, zeer voorzichtig te werk gaan.
Ed's Palmenfarm

11 bedankjes

Re: Jongen trachycarpus planten op zolder

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 05 nov 2012 20:46

Die zaailingen in volle grond laat je maar zitten hoor Berry en je moet er niks aan doen, die komen er gemakkelijk door, hoe vreemd het ook klinkt. Misschien enkele zwakke die er van tussen vallen maar met zwakke ben je toch niks ;)
Die kleine Trachy's in pot kunnen naar zolder ja, meer dan 10 graden dan gaan ze blijven groeien maar dat kan niet echt kwaad want zo veel zal dat nog niet zijn... Ze moeten wel zo licht mogelijk staan, dus zeker niet donker wegzetten. Zeer gierig zijn met water, veel hebben ze echt niet nodig hoor. Beter te droog dan te nat ! Succes ;)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Keer terug naar Winterbescherming