door batdah op 30 jun 2019 16:13
Gouden HandPalm schreef:batdah schreef:Weer wat geleerd, hier staan heel veel Cycas palmvarens en de klonen worden geregeld erafgehaald en weggegooid...vaak zijn de stammen hier helemaal bedekt met klonen en moeten er tientallen af...ik heb het de mannen van de cm ( gemeentewerken)regelmatig zien doen...ruimte voor een experiment.
Ze doen dat omdat ze de groei van de moederplant wat vertragen. Je kunt vragen aan die mannen of je die weggegooide suckers mag hebben van ze. Je kunt er zo een hele Cycas kwekerij mee beginnen, mocht je ambitie hebben in die richting. 't Is sowieso een leuk experiment om te kijken of je er leven in kunt krijgen.
Ja ik heb geen ambitie in die richting, op de stort liggen soms bergen uitgangsmateriaal...wij hebben hier een grote stortplaats waar iedereen alle tuinafval dumpt vandaar...ik zou het proberen als experiment niet meer niet minder...de behoeft aan een of meer exemplaren heb ik nu niet aangezien onze plantenverzameling al zo enorm is.....
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is, From the border to the sea, Europe must be muslims & africans free.