exotische plantenbeurs Canna Banana 25 oktober

In dit forum worden de forumuitstappen, exotische planten beurzen en gezamenlijke aankopen (acties) gepost.

Re: exotische plantenbeurs Canna Banana 25 oktober

Berichtdoor asiantjen op 26 okt 2015 19:31

Gisteren weer een toffe dag geweest , het weer zat goed , dus een mooie opkomst , bedankt mensen voor het komen , voor de gezelligheid , de babbels , voor terug de bekende en nieuwe mensen te leren kennen , voor de ruil en de nieuwe koopjes :thumb_up:

Bijzonder dank aan Nadia en Guus voor het ontvangst en het terug mogen gebruiken van hun mooi vezorgde locatie :thai: :applaus:

Snel beterschap voor Carlo en Fons , Carlo was jij verleden jaar dit tijdstip ook niet ziek , juist de dag erna dacht ik , die datum is je precies niet gunstig , maar hier in de streek zitten er ook mensen mee , dus het is weer de jaarlijkse plaag die rond hangt
asiantjen

63 bedankjes

Berichtdoor jaak op 26 okt 2015 22:08

Dank aan Guus en Nadia voor de super organisatie want dat was weeral eens zoals steeds in orde :thumb_up: , het was een prachtige dag ,bekenden en nieuwe gezichten ontmoet met een leuke babbel erbij, wat geruild en wat gekocht en verkocht kortom een super dag,hiermee moeten we het de komende winter doen dus op naar volgend exoten jaar 8-)

Groeten, Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Berichtdoor Rob op 26 okt 2015 23:35

Sharon-vds schreef:
Rob schreef:Ook weer braaf thuisgeraakt.
Deze keer slechts met een handvol planten (Thx Ron, Wilfried, Edwin, Etienne voor respectievelijk Chamaedorea, Livistona, Gember en Bamboes).
Toch nog een redelijk gevulde kofferbak met Sharon haar bullen erbij - ze is inmiddels zowaar ook aan de palmen geraakt en dan gaat het rap) :lol:

Topdag, ietwat vroeg aflopend door het uurtje wintertijd, maar met de gebruikelijke gastvrijheid bam het CB team, de Thai-dames die nimmer ophouden met glimlachen, de altijd weer wondermooie binnentuin, en alle vrienden en bekenden kon het niet kapot.

Jammer Jos, Carlo, dat jullie e.e.a. hebt moeten missen, sterkte ermee, en tot de volgende (Erica haalt die Alfa toch nog wel Jos ?).

Je vergeet er wel even bij te zeggen dat die paar planten van jou wel in 30 liter kuipen kwamen :lol: En dat was toch echt meer dan een handvol. En ik had voornamelijk kleine plantjes bij ;)

Oh ja....Mijn enige excuus hiervoor was dat ik de exacte maat van die 30L containers pas leerde kennen in Putte.
Eea viel nog mee overigens - iets soortgelijks is me in Haps al twee maal overkomen met dank aan vriend Rico: eerst deed ie me een "polletje" Pseudosasa aan de hand waar drie volwassen kerels een hele kluif aan hadden om hem in de wagen te krijgen, en een jaar nadien plakte ie een Basjoo tegen de vooruit...

JmC4c schreef:Sharon ik stond even bij Rob , heb je toen niet gezien :o

Toen liep ze waarschijnlijk watertandend in Guus zijn binnentuin te filosoferen hoe iets soortgelijks te creëren in Stavenisse.

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Rob
Beheerder
Beheerder

1137 bedankjes

Berichtdoor Carlo op 26 okt 2015 23:55

Snel beterschap voor Carlo en Fons , Carlo was jij verleden jaar dit tijdstip ook niet ziek , juist de dag erna dacht ik , die datum is je precies niet gunstig , maar hier in de streek zitten er ook mensen mee , dus het is weer de jaarlijkse plaag die rond hangt

Dat klopt Etienne, toen vroeg ik me ook af of het niet van het voedsel van de thai zou kunnen komen maar goed, ook het contact met de vele bezoekers kan natuurlijk al heel snel een verkeerde bacterie opleveren. Inmiddels ben ik nog niet de oude maar al wel een stuk beter dan afgelopen weekend. En nog altijd spijt dat ik er niet bij kon zijn.
Carlo

148 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 28 okt 2015 09:05

wsnbm schreef:
Exotic Life schreef:
wsnbm schreef:Vandaag ben ik er helaas niet bij.

Mijn cluppie staat voor een zware taak vanmiddag, en dat kan natuurlijk niet zonder mij 8-)

En niet zonder mij, maar omdat de aftraptijd pas om 16.45 was heb ik er toch een spoedbezoekje van gemaakt.

De eerste editie meegemaakt en daarna volgens mij nooit meer veelal vanwege het cluppie, erg leuk om de groei in de binnentuin te hebben gezien na aanleg. Besteld plantje opgehaald bij Sven en vervolgens 3 punten in de tas in Rotterdam. Prima dagje!

Enkele bekenden mensen gezien, maar die veelal druk stonden te praten. :lol:

Aan een spoedbezoek zat ik ook te denken, alleen op mijn vak moet je echt 1,5 uur van te voren aanwezig zijn, anders sta je op de trap :shock:

Gelukkig heeft iedereen het naar zijn zin gehad :thumb_up: :thumb_up: :thumb_up:

Nou staat ik eigenlijk altijd al, dus dat maakt in mijn geval niet zoveel uit.
Het was prima te combineren maar het is en blijft een flitsbezoek, weinig tijd voor een praatje.
Was half 11 daar, 12 uur weer richting Rotterdam met een kleine tussenstop in Steenbergen om nog even de tuin te bekijken aldaar.

Maarrum... vandaag.... MATCHDAY! :applaus:
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor guus Canna-Banana op 28 okt 2015 21:40

Beste Plantenvrienden,
Langs deze weg willen we iedereen bedanken die heeft mee geholpen om er opnieuw een geslaagde editie van te maken.

Helaas kwamen we vandaag tot een erg vervelende vaststelling. Er zijn twee flinke Phoenix theophrasti verdwenen! Het waren stevige exemplaren, zeker 50 kg zwaar en in 50L pot. Door de scherpe stekels moeten het minstens twee personen zijn die deze potten hebben ingeladen. We hopen in ieder geval dat ze flink geprikt hebben.
Moest iemand van jullie gezien hebben dat er mensen op de parking, naast een rij van 6 Trachies grote palmen aan het inladen waren, graag een seintje aan ons. We hebben wel een vermoeden, maar zien dit graag bevestigd. Uiteraard is discretie verzekerd aan de tipgever/getuige.

Aan de moderators, als jullie dit bericht liever verwijderen of elders plaatsen, alle begrip.
guus Canna-Banana
Bedrijven

3 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 28 okt 2015 22:50

Dat verdwijnt niet zomaar !

Ik hoop dat jullie ze snel terug vinden, dit kan geen foutje zijn geweest !
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor erna op 28 okt 2015 23:26

Erg.... ik hoop van harte dat het geen Palmvrienden waren.. hopelijk raakt het opgelost !

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 29 okt 2015 11:23

Heel vervelend Guus, zie je maar weer dat er misbruik gemaakt wordt met het openstellen van je terrein :!: Je bent constant bezig je moet overal zijn, ziet er uit dat dit hoogstwaarschijnlijk van te voren bedacht is, hoop dat het goedkomt.

Groetjes Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1032 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 29 okt 2015 11:59

Schandalig dat zoiets gebeurt en hopelijk wordt dit zo snel mogelijk opgelost want het schaad niet alleen Guus en Nadia maar ook de goede naam van palmvrienden.
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Uitstappen, beurzen en acties