door Lampenz op 16 jul 2015 14:20
Stefan, ja ik heb de tuin bezichtigt. Echter heb ik bij mijn tweede bezichtiging met de buurvrouw gepraat over de betreffende boom. Ze heeft mij toegezegd dat ze hem wel kwijt wilde, mits ik hem zou omzagen en afvoeren. Daar heb ik akkoord op gegeven. (het gaat tevens om een conifeer (volgensmij)).
Omdat ik eerst mijn net gekochte huis moest opknappen, kwam ik een half jaar later pas bij de buurvrouw uit, die me vervolgens vertelde dat ze nooit gezegd had dat ik hem mocht omzagen. Pure larriekoek, we hadden dat toch echt afgesproken. Afin, omdat ik de beroerdste niet ben, heb ik de onderhandeling een draai gegeven.
Mijn buurvrouw is aan de oude kant (ik weet haar exacte leeftijd niet, maar schat haar ergens tussen de 70 en 80). Ze heeft een hoekhuis, en daarbij een zeer behoorlijke tuin. Echter, heeft ze hier grotendeels kunstgras in gelegd, omdat ze het niet meer bijhouden kon.
Omdat ze dus wat ouder is, wil ze de boom die mijn zon blokkeert houden, dit omdat deze met zijn takken (lage takken, net boven de grond) er voor zorgt dat ze daar nu geen onkruid meer hoeft te wieden. (wat ik dan ook wel weer begrijp, wat ik dan niet begrijp is waarom je dan in godsnaam in dat huis wil blijven wonen als je de tuin niet meer bij kan houden). Toen ik haar de laatste keer sprak over de boom zei ze dat als ik hem weg wilde hebben moest zorgen dat er een soort gelijke boom moest komen te staan, die op zijn laagst 2m hoog moest zijn, maar ook in de breedte net zo breed moet zijn. in mijn optiek is dat gewoon onrealistisch. De boom in kwestie heeft echt een doorsnee van ongeveer 4 meter (op de grond).
Ik heb haar ook nog aangeboden om haar onkruid te wieden, mocht ik geen boom kunnen vinden van dat formaat. Maar ook dit aanbod stond haar niet aan. Ik begin er langzaam een beetje geïrriteerd van te raken.
Ik houdt er niet van als mensen niet eerlijk zijn. want ik heb het idee dat dat gebeurd nu, dat zij zo iets heeft van, ik wil de boom houden. en dat ze daarom onmogelijke eisen opstelt om de boom alsnog te rooien. Het is in mijn optiek niet fair om iets toe te zeggen, en dan vervolgens zonder argumenten te annuleren.
PS: Ik heb geen foto's van de boom, maar zal deze vanavond even maken / uploaden
Waar rook is, is worst