Wat zijn jullie tuinplannen voor dit seizoen?

Plaats hier de felicitaties aan de jarige Palmvrienden of maak een praatje over andere zaken dan exotische planten.

Re: Wat zijn jullie tuinplannen voor dit seizoen?

Berichtdoor Marjanne op 14 maart 2014 19:14

Ik heb een gemengde tuin, ik vind exoten prachtig, maar een bloeiende roos is ook mooi. Verder veel kruiden, bloeiende planten en zelf kan je hier en daar wat groente vinden. Omdat ik zoveel mooi vind, is er wel kans dat het te bont en rommelig wordt.
Om rust in de tuin te brengen heb ik een strook langs een schutting leeggehaald en beplant met Bamboe (gekregen via dit forum)
Afbeelding
Afbeelding

Veder wil ik steeds een stukje tuin aanpakken en daar extra tropische maar wel winterharde planten aanplanten.
De oude kabouter (heeft zelfs een naam: Laurens) op het einde op de eerste foto is een erfenis en al vele jaren in ons bezit :lol:
Marjanne

20 bedankjes

Berichtdoor Jozef op 14 maart 2014 19:58

De tuincircel verwijderen, stuk bestrating verwijderen, twee kuub witzand aan de man brengen, zwart zand bemachtigen, een hele hoop aanplanten, rietmatten tegen de schutting aanbrengen, verkeerde keuze bamboe ongedaan maken, tuinhuis afmaken, verlichting aanbrengen..zucht ik wou dat ik dit niet geschreven.. :mrgreen:
Gr. Jozef
Jozef

604 bedankjes

Berichtdoor Benoit op 14 maart 2014 20:12

Als je voor alles één dag uittrekt, ben je al op negen dagen klaar Jozef :lol:
Benoit

0 bedankjes

Berichtdoor raf300 op 14 maart 2014 20:33

Ik zou dit jaar een mooi terrasje willen aanleggen voor mijn tuinhuis (serre in de zomer)

Afbeelding

Afbeelding
tuinhuis in serre modus :D doorzichtig dak, met een beetje zon op is het daar direct heeeel warm!

ook wil ik in/rond dit terras een trachy en een waschingtonia inwerken.
in mijn hoofd heb ik er al een plannetje van.

aan de andere kant van de tuin wil ik een "pergola" maken.
Greetz Raf

Mijn tuin: viewtopic.php?f=49&t=13261
raf300

35 bedankjes

Berichtdoor Jozef op 14 maart 2014 20:41

Benoit schreef:Als je voor alles één dag uittrekt, ben je al op negen dagen klaar Jozef :lol:

:fluiten: :mrgreen:
Jozef

604 bedankjes

Berichtdoor erna op 14 maart 2014 21:05

Ik ga net zoals Remco en Sylvan op zoek naar winterharde wat speciale planten. Zo heb ik al enkele soorten acanthussen, alstroemeria's, thalictrums en ook euphorbia's.
In het najaar zou ik nog een aantal bloembollen willen aanplanten zodat er in het voorjaar wat meer kleur komt in de tuin. Hiervoor ga ik de cataloog van Nijssen eens goed bestuderen.
Verder zou ik eerder het aantal planten wat willen afbouwen, vooral deze die moeten overwinteren in de woonplaats, de serre staat ook al overvol.
Het enige dat nog op mijn verlanglijstje staat is nog een grote jubaea, maar daar moet ik voor sparen, dus dat zal iets voor 2015 of 2016 zijn.
En eventueel een cycas met een grote stam.

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor fordbully op 14 maart 2014 21:07

De phoenix de grond in en het gazon heraanleggen.
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Berichtdoor Jozef op 14 maart 2014 21:25

[quote="raf300"]Ik zou dit jaar een mooi terrasje willen aanleggen voor mijn tuinhuis (serre in de zomer)

Afbeelding

Zoek je alvast wit zand. :mrgreen:
Gr. Jozef
Jozef

604 bedankjes

Berichtdoor Benoit op 14 maart 2014 21:36

Nog 8 dagen te gaan Jozef! :lol:
Benoit

0 bedankjes

Berichtdoor iwanito op 14 maart 2014 22:35

Wij zijn in oktober verhuisd en ik ben nu volop bezig met de (grotere) tuin te transformeren van 40 jaar verwaarlozing naar een echte junglelook tuin met smalle paden van Braziliaans kwartsiet, een grote schildpaddenvijver, 2 grote terrassen en natuurlijk overal exoten! Er staan al diverse planten waaronder een aantal die uit mijn vorige tuin zijn meegekomen. (kakifruit, tetrapanax, wagnerianus, akebia's, gunnera manicata en 4 bamboes waaronder atrovaginata en spectabilis). De kippenren is al af en is volledig in tropische stijl waaronder een zelfgemaakte bamboepoort en hek. Is veel werk maar eindelijk zijn we aan het opbouwen!!! :mrgreen:
iwanito

23 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Felicitaties en gebabbel