Als het al de 4de keer is dat je tunnelserre stormschade heeft denk ik dat het vooral aan de constructie en de kwalitiet van het plastic zal liggen.
Hier staat de tunnelserre al 7 of 8 jaar en er is nog geen schade aan geweest.
Ik heb gewone tunnelbogen gebruikt zoals hier heel veel gebruikt werden voor de aardbeiteelt.
Als je even uitkijkt op tweedehandssite's vind je die wel.
En de plastiek is echte goede serrefolie (Hytilux van Hyplast) dit kost wat meer dan wat er standaard met hobbykasjes of in grote tuincentra wordt verkocht, maar het is wel kwaliteit.
De deuren en deurstijlen zijn gemaakt uit hout. En de folie is overal een stuk in de grond in gegraven (zo krijg je hem nooi strak aangespannen) , en aan de deuren gewoon rondom de deurstijl aangespannen en vast geschroefd.
Ter vergelijking, de tunnel zelf is gemaakt van die Hytilux folie. Voor de deuren hadden we net te weinig folie en daarvoor zijn we 2 kleine stukken folie gaan halen bij de aveve. Vorig jaar hebben we een serieuze hagelbui gehad, met als gevolg dat de deuren vol staan met putjes van de hagelinslag, en op de andere folie is niets te zien
Sinds enkele jaren staat hier ook een polycarbonaat serre. Hier heb ik ook nog geen schade aan gehad, maar ik ga toch altijd met schrik kijken na een storm.
De constructie zelf ben ik gerust in, die is zeer stevig en ik heb nog extra verstevigingen aangebracht in hoeken, nok en op goothoogte.
Als er iets kan gebeuren zou het eerder zijn dat er platen aan de windluwe kant zouden uit gezogen worden.