Ervaringen pakketbezorgers

Plaats hier de felicitaties aan de jarige Palmvrienden of maak een praatje over andere zaken dan exotische planten.

Ervaringen pakketbezorgers

Berichtdoor s.janssen op 22 okt 2015 21:06

Bestellen jullie weleens via internet planten? En door welke bedrijven laten jullie dit bezorgen?

Ik bestel al jaren planten via internet, meestal via TNT (PostNL) en heb hier goede ervaringen mee.

Of het goed aankomt ligt natuurlijk grotendeels aan de diegene die het pakket verzend en ook deels aan het postorderbedrijf hoe er mee wordt omgegaan.

Vandaag heb ik planten ontvangen via Kiala, dit pakket was goed ingepakt maar toch was er ruig mee omgegaan. Kiala is goedkoop en verzending duurt lang, het voordeel is wel dat je het kan ophalen op een speciaal afhaalpunt en er niet voor thuis hoeft te blijven. Persoonlijk vind ik dit een afrader als je planten wilt bestellen en via Kiala wilt laten verzenden.

Nog meer ervaringen?
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Re: Ervaringen pakketbezorgers

Berichtdoor JmC4c op 22 okt 2015 21:43

Mijn excuses ,Sylvan ;)
Maar lees eens het reglement van Kiala , het is ten strengste verboden planten te vervoeren via hun service :( en dat vink je aan als verzender, dat er geen planten zich in de doos bevinden.
Alhoewel ik het ook al heb gedaan , zijn die elke keer zwaar gehavend aangekomen.
Lijkt wel of ze er express mee gaan schudden.
JmC4c

502 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 22 okt 2015 21:48

Hoi Sylvan, ik heb er laats ook kennis meegemaakt [Kiala] je mag geen planten of dieren verzenden bij dit bedrijf :!: er zal ook wel wat harder mee gesmeten worden, en wordt het veel later bezorgd dan met de post nl. eerst moet er voldoende liggen bij de afleverings punten en wordt het vaak pas na 2 dagen daar opgehaald, voor zwaardere materialen te versturen is het dan weer veel gunstiger qua prijsverhouding ;)
Planten opsturen naar het buitenland is ook zeer wisselend, zo heb ik dit jaar weer planten verstuurd naar Spanje / Portugal die pakketten kwamen pas na 10 dagen aan verzekerd en wel met een kostplaatje tot wel €26.-! Met onze fijne post, naar Duitsland en Engeland vaak al na 2 dagen afgeleverd :fluiten:
Ik pak mijn planten zo in dat er rustig met het pakket gegooid mag worden, ik verpak mijn planten op zo' n manier dat ze geen krimp geven, ooit in het verleden kwam een klein pakket aan bij een besteller de doos was gewoon stuk geschopt! De plant totaal uit de pot gerukt en behoorlijk beschadigt :( Nu ben ik bijna 2 uur bezig met mijn eigen ontwikkelde techniek en komt het iedere keer goed aan, alleen kost het veel tijd en verdien je niets met al dat werk, voor goede bekende en vrienden maak ik dan wel een uitzondering.

Groet Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1032 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 22 okt 2015 22:04

Ik wist niet dat er geen planten verzonden mochten worden, dit mag bij PostNL dan weer wel. Nu heb ik ook wel is 3 kilo voedseldieren verzonden, daar niet van. Mag ook niet.. ;)
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor plantinjetuin op 23 okt 2015 22:12

altijd via postnl, er rijd hier en vaste bezorger en die weet waar hij t paketje mag achterlaten zodat ik er ook niet voor thuis hoef te blijven, tekenen doet ie zelf voor me wanneer nodig
plantinjetuin

12 bedankjes

Berichtdoor shusui op 23 okt 2015 23:34

Beste ervaring heb ik ook met Postnl.
Normaal is dat altijd op 1 dag hier. (NL - BE)

DPD en DHL zijn ook ok maar doen er meestal 2 dagen over uit Nederland.
DHL 3 uit Duitsland of uit UK
GLS 5 dagen uit Italië

Alleen ben ik de laatste tijd heel erg teleurgesteld in de Belgische post.
Zij slagen er in om een gewatteerde enveloppe met enkele stekjes uit Nederland pas na 5 of 7-8 dagen te bezorgen...
(is al 3 keer gebeurd de voorbije maanden)

Nog iemand deze ervaring ?
shusui

193 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 24 okt 2015 11:03

Hoi Sven heb ook wat vreemde ervaringen, met de post nl. de ene keer wordt het bezorgd binnen 1 a 3 dagen, soms pas na een week! Heb ook uitgevonden als je het verzekerd [€1.50 extra ] dat het altijd goed gaat :o er wordt dus wel degelijk onderscheid gemaakt, dus mijn verzend kosten zeker na het buitenland altijd verzekeren en kun je het pakket altijd volgen, hier in n.l. is het als het voor 16.00 uur is afgeleverd de volgende dag op de plek van bestemming ;)
Er is niets zo frustrerend dan lang wachten eer zo'n pakket eindelijk is afgeleverd zeker als het om duurdere planten en verzendkosten gaat en de ontvanger ook ongeduldig wordt :fluiten:

Groetjes Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1032 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 24 okt 2015 11:28

Dan heb ik nog een leuk verhaal over pakketpost,heb in het verleden met verschillende soorten reptielen gekweekt en bestelde mijn voedseldieren meestal online,dus op een keer een kilo morio's besteld dat zijn vrij grote meelwormen en meestal op een bepaalde dag besteld binnen maximaal twee dagen in huis.
Na een week nog geen pakket totdat de telefoon ging met een mevrouw aan de andere kant die lichtelijk in paniek was er kropen vieze wormen rond in het postagentschap en vonden het schandalig dat ik mijn pakket niet kwam ophalen. Nadat ik de mevrouw in kwestie gerust had gesteld dat ik van niets wist en zo snel mogelijk zou komen kalmeerde ze uiteindelijk.
Wat was er nu gebeurt,was op het moment van bezorging niet thuis en de bezorger was vergeten om een briefje achter te laten ondertussen heeft dat pakket daar een week gestaan en de morio's hadden zich een weg naar buiten gevreten door de kartonnen koker heen,dus kon de paniek daar wel begrijpen.
Heb nog een klacht ingediend maar niets meer van gehoord.
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Berichtdoor Carlo op 24 okt 2015 11:44

Bij mij belde eens een bezorger aan en toen ik van zolder beneden kwam zag ik hem nog net in de tuin staan met het pakket. Het duurde hem te lang en hij wilde kennelijk het pakket niet mee terug nemen om een dag later nogmaals aan te bieden. De fel oranje sticker met daarop de tekst "alleen op huisadres bezorgen" trok ie eraf, mikte het in mijn voortuin om vervolgens naar mijn meest gehate buren te lopen om het daar te bezorgen. Hij schrok redelijk toen ik naar buiten kwam en hem de sticker op zijn vooruit plakte. Later kwam het nog twee keer voor dat ik een pakket wekenlang kwijt was en achteraf ook weer bij die fijne buren bleek te liggen. Wederom geen briefje bij mij achter gelaten. Best klote als je twee weken voor niets op onderdelen van je vaatwasser zit te wachten. Het hele relaas bij postnl gemeld en er bleken nog veel meer klachten te zijn over die persoon. Heb hem daarna nooit meer gezien. Gelukkig was dit maar een incident met 1 vervelend persoon want ik heb verder nog nooit klachten gehad bij postnl.

[Kiala] je mag geen planten of dieren verzenden bij dit bedrijf :!: er zal ook wel wat harder mee gesmeten worden

Dus eigenlijk kun je beter niets laten verzenden met Kiala? Laptop of flatscreentje bijvoorbeeld! :lol:

Twee jaar terug eens meer dan twee weken een zadenpakket (PTP) kwijt geweest wat met Kiala was verzonden. Ook DHL maakte er vorig jaar een potje van met meer dan een week. (Duurt Heel Lang)

Nee, doe mij maar gewoon PostNL
Carlo

148 bedankjes

Berichtdoor Itrme op 24 okt 2015 13:14

Ik werk sinds kort op oproep bij DHL als bezorger, de meeste bezorgers gaan gewoon netjes om met de pakketjes. En het gebeurt soms wel eens dat een pakketjes op de verkeerde plek beland bij sorteren(Groningen ipv brabant ofzo :P ), dan duurt het wat langer (Komt er een mooie oranje sticker op, als het goed is met de reden erbij)

Waar ik me aan erger is dat als een pakketje aangeboden is, ze niet thuis zijn (buren ook niet) en dat mensen dan niet gebruik maken van de optie om zelf een nieuw bezorgmoment uit te kiezen =/ (3x aangeboden en niet thuis is namelijk retour pakketje bij DHL)

Denk dat je maar net geluk moet hebben met de bezorger die het inlaad, de een zal het wat netter opstapelen en netter rijden als de ander.
Itrme

70 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Felicitaties en gebabbel