Stam Phoenix

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: Stam Phoenix

Berichtdoor gerry op 01 feb 2009 19:21

Christophe schreef:
komt van een winkel in aarschot (de koopjeshal) had hem zien staan aan 10 euro maar s'maandags worden de planten en bloemen aan de helft van de prijs verkocht ik dadelijk gaan halen er staat terug zo eentje maar is kleiner en vragen er 5 euro voor dus maandag 2.5 euro als je wil ga ik hem halen al jij hem moet hebben

Ik zou hem graag hebben, maar de verzending per post zou wel driemaal zoveel kosten als de plant zelf denk ik. Anders met plezier! :D

ja idd maar was toch al verkocht vrijdag :(
gerry

0 bedankjes

Berichtdoor gerry op 19 feb 2009 11:58

eventjes terug over mijn boompje bovenaan dit topic na een aantal weken begint deze boom scheutjes te schieten naast de stam heb deze eruit getrooken en er hangen wortels aan hebdeze twee scheutjes uitgeplant in een ander potje indien je wil kan ik eventueel zo een scheutje opsturen he
gerry

0 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 19 feb 2009 14:20

Ik wist niet dat de Phoenix roebelinii zijscheutjes aanmaakte. Ik heb er dan ook nog geen ervaring mee.

Ik leer elke dag bij :D

Je mag ze altijd opsturen hoor. Alvast bedankt!!!

Groeten,
Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 05 maart 2009 21:24

lapalmeraie schreef:Palmvrienden

Bij grotere Phoenixen roebelinii's is het onderste gedeelte van de stam kaal. Enkel het bovenste gedeelte heeft zo'n soort kokoslaagje ;)

Is dit iets natuurlijks en valt de buitenste schors er vanzelf af vanaf een bepaald moment of is dit een estetische ingreep van de kwekers?

Om terug te komen op de oorspronkelijke vraag... ;)
Ik ben eens gaan informeren en hierbij het resultaat:

Dit is een volkomen normaal verschijnsel , alle palmbomen krijgen op latere leeftijd een kale en verhoute stam .
De natuur beschermt zichzelf op de gevoeiligste plaats ( kop en bovenste deel van de stam ) tegen de kou door middel van harige draden en resten van bladschubben .

Voila, weer een mysterie minder :mrgreen:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor gerry op 26 maart 2009 16:00

Christophe schreef:Ik wist niet dat de Phoenix roebelinii zijscheutjes aanmaakte. Ik heb er dan ook nog geen ervaring mee.

Ik leer elke dag bij :D

Je mag ze altijd opsturen hoor. Alvast bedankt!!!

Groeten,
Christophe

ben je echt geintereseerd in een schuetje geef dan prive u adres door ik zal er voor zorgen dat je ze krijgt
gerry

0 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen