Suc6

![]() | 156 bedankjes |
Hitch schreef:Als je het gat met potgrond gaat opvullen staat de boom veel te onstabiel. Potgrond word niet echt vast. Je kunt er desnoods als je dat nodig vind wel wat mee vermengen maar nooit enkel potgrond gebruiken.
Van die hydrokorrels zie ik eerlijk gezegd ook het nut niet in.
![]() | 65 bedankjes |
Ivan schreef:Hitch schreef:Als je het gat met potgrond gaat opvullen staat de boom veel te onstabiel. Potgrond word niet echt vast. Je kunt er desnoods als je dat nodig vind wel wat mee vermengen maar nooit enkel potgrond gebruiken.
Van die hydrokorrels zie ik eerlijk gezegd ook het nut niet in.
ik heb over bovenstaand een andere mening en ervaring:
ik heb in de klei een mega gat gegraven, 10 vierkante meter de helft een halve meter diep, de helft een meter en het midden een putje tot 2 meter diep en dat gevuld met potgrond, hydrokorrels en turf.
ik heb de palmen hier dus in staan en die doen het super. de grootste zijn waggies met 1.6 en 1.8 meter stam aangeplant en die staan stabiel stevig en vast in de grond. bij zo'n kleintje geloof ik dus niet dat deze te onstabiel zou staan omdat ik er ook kleinere bij heb staan die eveneens goed geworteld zijn, het extreem goed doen en vast staan in dit luchtige substraat.
![]() | 0 bedankjes |
Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten