Ik heb Trachycarpus geminisectus vorig jaar in de tuin gezet vanwege de toegemeten winterhardheid tot -14 °C. Dat viel nog niet te testen deze winter omdat het hooguit -5°C werd. De geminisectus geldt als een langzame groeier. De bladeren hebben behoorlijk te leiden gehad van de voorbije winterperiode met regen en wind vermoedelijk als grootste boosdoeners. Ondanks de stevige structuur kan het blad aan de basis knikken waarbij een breuklijn ontstaat. Verder is het blad de frisgroene kleur kwijtgeraakt en gelig geworden met bruine verkleuringen. Wie heeft ook ervaring met deze soort in de volle grond?
Bijlagen
Trachycarpus geminisectus.jpg (197.83 KiB) 3276 keer bekeken
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Zo te zien worden exoten bij jou ook niet in watten gelegd J-M, aangeplant in een perk en omgeven door een keurig gemaaid grasveld. In onze tuin woedt ook een stevige ondergrondse concurrentiestrijd.
Bijlagen
Trachycarpus sp..jpg (258.59 KiB) 3118 keer bekeken
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Idd ik doe waar ik zin in heb. Aanplant midden winter, omdat het mogelijk is op mijn heuvel. Niks beschermd, Moeder Natuur beslist totdat ikzelf weer de combinatie werk en privé kan beheren wegens ziek zijn. En weet dat ik veel positief te melden zal hebben meer dan toen ik beschermde