Beste Palmvrienden,

In augustus 2008 ging Palmvrienden voor het eerst online. Wat begon als een plek om onze gezamenlijke passie voor palmen, exotische planten en tuinen te delen, groeide door de jaren heen uit tot een mooie community vol kennis, ervaringen, foto's en bijzondere verhalen.

Na 18 jaar hebben we besloten om een punt te zetten achter Palmvrienden.

Op 28 september 2026 zal Palmvrienden definitief offline gaan.

We willen alle huidige en voormalige gebruikers dan ook tijdig informeren. Heb je in de loop der jaren berichten, teksten, foto's of andere informatie op Palmvrienden geplaatst die je graag wilt bewaren? Dan vragen we je om deze vóór 28 september 2026 zelf te downloaden of te kopiëren.

Na het offline halen van de website kunnen we niet garanderen dat deze inhoud nog beschikbaar of terug te halen zal zijn.

Het is bijzonder om terug te kijken op 18 jaar Palmvrienden. Duizenden berichten, foto's, vragen, antwoorden en vooral heel wat gedeelde passie hebben van deze website veel meer gemaakt dan alleen een forum.

Aan iedereen die Palmvrienden doorheen de jaren heeft bezocht, kennis heeft gedeeld, andere leden heeft geholpen of gewoon heeft meegelezen: oprecht bedankt.

Bedankt voor 18 mooie jaren.

Het Palmvrienden-team

Buitenlandse kwekers

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Buitenlandse kwekers

Berichtdoor Gerald1973 op 07 aug 2013 20:42

Hallo,

Wie weet waar in Italie de kwekers van palmbomen zitten?
Als ik op vakantie ga richting Italie en Kroatie kan ik het niet laten om de tuincentra af te struinen naar palmen.
In Italie heb ik ook wel gezocht naar de kwekers maar heb ze helaas niet kunnen vinden.
Jammer genoeg kunnen de Italianen alleen Italiaans en kwam ik dus ook niet verder door ze te vragen.
Wellicht weet 1 van jullie waar ze zitten en heeft iemand van jullie er 1 bezocht.

Ik zie de reacties (eventueel met foto's) graag tegemoet.

Groeten,

Gerald
Gerald1973

0 bedankjes

Re: Buitenlandse kwekers

Berichtdoor wim1960 op 08 aug 2013 13:50

Hallo Gerald

Kijk eens op delucafarms.com

Gr. Wim
wim1960

18 bedankjes

Berichtdoor Norbert op 08 aug 2013 15:55

delucafarms, mooie website!
Norbert

3 bedankjes

Berichtdoor Norbert op 03 feb 2020 00:52

Mooie zachte winter, heb de pot palmen niet eens naar de winterstalling gebracht! Staan nog gewoon in de open lucht in de tuin!!
Norbert

3 bedankjes

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen