Groei beinvloedbaar met warmte?

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Groei beinvloedbaar met warmte?

Berichtdoor Johann0r op 16 aug 2012 10:07

Beste mensen,

Ik heb hier erg veel zaailingen van palmen die tussen de 1 en 2 jaar oud zijn. Zouden ze ook sneller groeien als ik ze in mijn kas plaats?

En hetzelfde voor bijvoorbeeld de oudere palmbomen en bananen? Of is dat ook nog afhankelijk van soort? Want ik heb mijn Muso Basjoo bijvoorbeeld buiten staan omdat die het buiten sneller doet. Maar een Ensete vent. doet het binnen weer sneller.

Want hoe meer groei hoe beter natuurlijk.
Johann0r

0 bedankjes

Re: Groei beinvloedbaar met warmte?

Berichtdoor Marc_S op 16 aug 2012 10:44

Dit is zeker afhankelijk van de soort. Palmen uit warme streken doen het beter in de kas dan palmen uit mildere streken. Sabal zal waarschijnlijk een stuk harder groeien dan gewoon buiten en een Trachycarpus zal het wel langzamer doen omdat die niet zo van te veel warmte houd.
Ik ben in florida geweest en daar zagen de Trachycarpus fortunei in Fairchaild Garden er slecht uit, terwijl andere palmen het daar geweldig deden.

Bananen zullen het in de kas wel geweldig doen deze houden allemaal wel van warmte.
Marc_S

66 bedankjes

Berichtdoor Johann0r op 16 aug 2012 13:43

Washingtonia's kan ik dan ook beter in de kas houden. Ik dacht dat trachy zaailingen ook altijd wel van warmte hielden.
Johann0r

0 bedankjes

Berichtdoor eddy21 op 17 aug 2012 20:21

nadeel van een kas is dat ze minder sterk worden voor de winter de kans zit er dan in dat sommige zaailingen de winter niet overleven ik laat ze gewoonbuiten opgroeien zo creeer je een mooie volle palm met een dikke stam in een kas word het een dunne stam met slappe bladeren ;)
eddy21

34 bedankjes

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen