Bismarckia nobillis

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: Bismarckia nobillis

Berichtdoor lapalmeraie op 18 aug 2010 15:15

Het is en blijft een prachtpalm hoor videomaster!
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 18 aug 2010 19:25

Hey Kevin,

Ik heb ook een Bismarckia en die heb ik nu iets meer dan een jaar, gekocht in juli 2009. Dus gekocht in de zomer, uit de winkel direct verpot in hele grote sierpot zodat die jaren kan blijven zitten en niet steeds verpot moet worden. Heeft diezelfde zomer nog 2 of 3 bladeren gemaakt (weet het niet meer zeker), stond buiten op het terras. Toen die verplaatst werd naar binnen voor de winter is deze lange tijd stilgevallen om dan ineens terug goed te beginne groeien, heeft afgelopen winter dan nog eens 1 en een half blad open gegooid. Hij staat nu terug buiten op het terras sinds eind mei en heeft nog niks gegroeit, staat al stil sinds die terug buiten is gezet. Toch laat ik hem buiten staan, ook met dit koude weer en ondanks die rood begint te worden, want ik vind dat die het moet gewoon worden en zich maar moet aanpassen aan dit klimaat ! :P Heb pas afgelopen weekend gezien dat die nu toch al een milimetertje heeft gegroeit nu ! :) Dus als hij het naar zijn zin heeft kan die nog hard groeien vind ik, vorige zomer nog een cm per dag ! :o
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor rg14 op 18 aug 2010 20:23

kan je misschien een foto laten zien :?:

ben wel beniuwd hoe hij eruit ziet.
rg14

3 bedankjes

Berichtdoor videomaster op 19 aug 2010 03:15

amourath schreef:
videomaster schreef:Flauwkes! allez, nog één fotoke dan... daarna zwijg ik als een graf.

Hoe is het dat ene exemplaar vergaan dat zo dicht bij de carport stond? Daar zou je massa's bladeren moeten afsnijden, staat die er nog en hoe ziet hij er dan nu uit? (We kunnen maar verwateren eh... :lol: )

Videomaster zou zwijgen als een graf, Amourath verbreekt deze belofte.. alle reclamaties naar haar dus! :lol:

Het exemplaar waarvan de carport in de weg stond, en niet andersom vermits de Bismarckia er eerst stond, stelt het goed. 2 x jaarlijks dienen er de onderste bladeren van afgezaagd te worden, wat vorige week nog maar net gebeurt is. Nog een jaar of twee à drie verder en hij/zij steekt boven de carport uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:thai:
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor amourath op 19 aug 2010 09:20

Waauw, uit de lucht zien ze er nog beter uit... deze is bijna wit... prachtige palm! :shock:
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 24 aug 2010 16:57

rg14 schreef:kan je misschien een foto laten zien :?:

ben wel beniuwd hoe hij eruit ziet.

Sorry rg14, was jouw vraag naar een foto vergeten. :oops: Heb net enkele genomen speciaal voor jouw ! ;)

Toen ik hem net had gekocht !

Afbeelding

En hoe die er nu uitziet !

Afbeelding
Afbeelding
Groeten Dimi ! ;)

Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor rg14 op 24 aug 2010 20:09

hij ziet er mooi uit.

je kan goed zien dat hij gegroeit is.
rg14

3 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 24 aug 2010 20:35

Toch ? Ja aan het bladaantal lijkt het weinig verschil maar eigenlijk zit er nu geen blad meer aan van de bladeren die je ziet op de eerste foto van toen ik hem net had gekocht. Als je goed kijkt zie je dat de bladeren van nu veel meer segmenten hebben, meer volwassener zijn dus. De oude heb ik moeten snoeien door wat foutjes van mij, ik er enkele laten verbranden en de andere zijn verwelkt afgelopen winter door teveel watergift van me, zie je ook nog aan de bladeren die er nu nog aanzitten, bruine bladpunten ! Maar uit je fouten leer je ! ;)
Groeten Dimi ! ;)

Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor Erwin op 30 aug 2010 20:00

Zit met een vraagje, kon een mooie Bismarckia Nobilis Silver voor een leuke prijs kopen.
Vorige week woensdag heb ik deze opgehaalt, en s'avonds in de schuur gezet, gezien het extreme weer wat er aan kwam.
Wil hem morgen naar buiten zetten, of kan ik hem beter alvast op de overwinterplek zetten, omdat de nachten al wat kouder worden (zag net 9 graden s'nachts).
Ook is de pot waar hij in staat volledig doorworteld, zou ik hem moeten overpotten, of toch beter wachten op volgend voorjaar.

Afbeelding

Jullie zullen wel in de gaten hebben dat ik er nog maar weinig van weet, dus hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen.
Laatst bijgewerkt door Erwin op 31 aug 2010 20:40, in totaal 1 keer bewerkt.
Erwin

1 bedankjes

Berichtdoor rg14 op 30 aug 2010 20:26

kan je misschien een foto laten zien van jou palm?

maar ik zelf heb mijn plant nu binnen staan. je kan hem nu wel buiten zetten, maar dan zal hij niet veel groeien. Als hij je in de weg staat kan je hem gerust buiten zetten, want overdag is het toch steeds zo'n 20 graden.
rg14

3 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen