Hoi Marcel, Niet grof of slecht bedoeld hoor maar wat ga je dan doen als je een palm van een paar honderd euro verliest....
Het is zeer begrijplijk dat het deprimerend werkt, zoveel verlies maar zoals al eerder gezegt hoort het nu bij de hobby, dit moet je je realiseren als je hiermee begint. Het is net het leuke aan deze hobby en de uitdaging om planten die hier eigenlijk niet thuis horen toch een mooi leven te geven enz...

Je moet er natuurlijk wat mee bezig zijn en weten wat je doet. Hier op het forum en internet kun je heel veel leren en opsteken maar in realiteit leer je nog het meeste hoor. Laat deze tegenslag een leerzame les zijn, probeer hieruit zoveel mogelijk te leren, denk na waarom het fout is gegaan en wat je allemaal hebt gedaan. Een tweede keer zal dit normaal niet meer mogen gebeuren omdat je nu weet wat niet kan...

Het zijn maar wat zaailingen Marcel, nieuwe zaadjes kost niks en op de beurzen zijn ook vele zaailingen terug te vinden voor maar enkele euro's enz... Ook hier op het forum gebeurt het dikwijls dat leden dingetjes weggeven, heb ook al leden gezien die honderden zaailingen hebben van een palm die ze niet kwijt geraken enz... Gewoon even rond horen en de moed niet laten zakken, komt wel terug goed

Gewoon leren en meer ervaring opdoen en in het begin gewoon wat voorzichtiger zijn. Ik heb ook al veel verloren hoor (honderden euro's aan planten) door de extreme winters maar heb daar ook al erg veel door geleerd op korte tijd ! En dat vind ik dan weer zeer positief ! Ik ben er zeker van dat de kriebels snel weer zullen beginnen hoor, eens je dit virus hebt geraak je er niet meer vanaf

Positief blijven, maakt het leven ook aangenamer !