Als dit forum je al het gevoel geeft dat er iets niet meer kan, dan kan het echt nergens meer.
Laat me het zo zeggen: ik lees (en post soms) op verschillende andere fora, en vergeleken bij wat ik elders soms lees lijkt het hier bij tijden meer een koffiekrans dan een zwaarwichtig forum met heftige discussie en in beton gegoten meningen. Zo nu en dan een klein exces maar dat is dan direct voer voor admins die niet gediend zijn van verbaal geweld of agressieve discussies over wie er nu gelijk heeft. Meestal komt het al niet zo ver omdat er m.i. toch wel enige zelfregulering plaatsheeft op palmvrienden.
Ik heb geen idee wie je bedoeld met de palmenpolitie, maar velen hier zijn dol op foto's, experimenteren, ideeën en meningen, hoe 'gek' soms ook.
Het hele concept van exotische tuin draait voor mij om wat de zopas overleden Will Giles ooit in een wijze bui zei: "Elke tuin heeft zijn eigen regels en de tuinier bepaald hoever hij wil en kan gaan binnen die regels". Wat mij betreft houdt dit in dat alles kan, zolang je maar wil. Zo nu en dan een grote miskleun is hierbij wat mij betreft zelfs absoluut een optie!
Ik zou je willen vragen op zijn minst te heroverwegen.\
"gezeur weer over foute mensen, foute palmen, foute keuzes" schaar ik gewoon in de categorie andere mening - ik heb er een bakje voor.
Het negeren van zulke posts is dan ook altijd een optie op fora. Soms lastig (uit ervaring) maar mogelijk

PS: Jubaea in voortuin, 6 Trachy, Washy, Phoenix, 2 Sabals, Jubaea, 2 Butia, 2 Cycas revoluta achter in volle grond. In voortuin Canna jaarrond in volle grond. Binnenshuis heb ik Bismark, 7 soorten chamaedorea, Lipstick, Nypa, en een reeks andere trpische rakkers groeien - zonder Kasje dus....

"Kan niet" of "foute keuze" daar trek ik me geen zak van aan - proberen is al de halve lol en slagen is tienmaal de lol.
mvg Rob