waggy uit de winter

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: fotos waggy

Berichtdoor Ricardo op 25 jul 2012 12:31

Ik heb deze fout ook een tijdje terug gemaakt bij mijn phoenix roebelenni. Er was een bruine speer dus ik trok er iets te hard aan waardoor ik de speer ineens vast had. de nieuwe maar al iets grotere speren werden op een gegeven moment zwart, maar nu na een week of 3-4 zie ik de speren gewoon door groeien. Het zwarte gedeelte steekt nu alweer een paar cm uit het groeipunt en de rest van de speren onder het zwarte gedeelte zijn gewoon weer groen.

Goed opletten dus met de 'speren check'!
Ricardo

0 bedankjes

Berichtdoor drake op 26 jul 2012 09:31

Als t nu veel gaat regenen moet ik dan de kleine speer afdekken emmer erboven ofzo. Of is dat niet nodig
drake

2 bedankjes

Berichtdoor hexina op 26 jul 2012 11:36

Ikzelf had speerrot in beide grote waggy's en had ik bij een 3 rotte speren erin. Bij de andere 2. Ikzelf heb verder niks gedaan omdat de nieuwe speren stug doorgroeide. Inmiddels heeft 1 waggie nog maar 3 mooie bladeren en is de nieuwe speer zichtbaar. Hij groeit erg hard maar ik heb ze verder niet beschermd met de regen. Ik geef nu ook geen water omdat er weer regen word voorspeld en ze het nat genoeg hebben gehad. Ze staan hier lekker vol in de zon te genieten en ze groeien nu echt keihard. :thumb_up:
"Een dwaas ziet niet dezelfde (palm)boom als een wijze."
hexina

67 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 26 jul 2012 21:09

Nee je moet die niet droog houden Drake en zeker niet met een emmer want dat sluit de boel af en creëert een broeierig effect. Gewoon zo laten en geduld hebben, komt goed hoor. Het tijdstip is in je voordeel ;)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor drake op 27 jul 2012 14:11

Oké laat ik m lekker zonnen. En vanavond een donderbui erover denk.thx voor al jullie info tot ni toe. Als dr een mooi blad aankomt komen er foto,s bij
drake

2 bedankjes

Re: waggy uit de winter

Berichtdoor drake op 29 aug 2012 19:02

Dr is nu een blad aan het afsterven en dr is nog geen groei in de boom. Dr zit wel nog een klein speertje die is nog niet gegroeid. Maar wel groen. Er zij. Nog 2 kleine groenenblaadjes erg klein nog maar maar alles zit nog vast. Een blaadje word wat gelig. Moet ik nu nog wat koemest doen of meer water geven
drake

2 bedankjes

Berichtdoor hexina op 30 aug 2012 20:24

Gewoon geduld hebben drake jou palm is net als mijn palmen herstellende. Dhij zal ondergronds flink wortels aanmaken. Ik zou de palm nu niet meer bijmesten omdat ze over een tijdje in rust gaan.
I
De 4e speer van mijn waggy is nu pas open. Ze hebben flink wat te verduren gehad.

Dus blijf geduld houden :thumb_up:
"Een dwaas ziet niet dezelfde (palm)boom als een wijze."
hexina

67 bedankjes

Berichtdoor drake op 05 sep 2012 18:28

Ja ik hou geduld maar ik zie m graag groeien haha. Nu voor de winter goed inpakken
drake

2 bedankjes

Berichtdoor drake op 26 sep 2012 18:29

Dr lijkt nu groei in de speer te zitten eindelijk. Tis maar een paar Millimeter maar hij Gaat groeien
drake

2 bedankjes

Berichtdoor drake op 07 okt 2012 18:20

Nu is bijna al t blad eraf dr zit nog een blad en die word bruin. T speertjeis nog groen en klein. Aangezien ik hem in april in de grond heb gezet en met afgelopen winter nog in gedachte. Kan t dan kwaad dat al t blad weg is hij word wel heel langzaam bruin alle bladstelen zitten nog vast btw. En dan is alleen de speer nog over :o .
drake

2 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen