Palmen, het leek zo leuk.

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: Palmen, het leek zo leuk.

Berichtdoor Alain op 10 mei 2012 09:55

planten waarvan ik dacht dat ze de winter goed waren doorgekomen beginnen nu goed van hun pluimen te laten (bladeren worden nu nog bruin sommige kan ik nu de speer er uittrekken enz ) het blijft maar triester worden :( :cry:
Alain

21 bedankjes

Berichtdoor marcelmars op 10 mei 2012 16:50

Alain,
Ik heb maar wat bloeier om de palmen heen gezaaid want dan lijkt het niet zo troosteloos, zon palmpje met een gat, maar met bloemen er omheen.
marcelmars

0 bedankjes

Berichtdoor Ivan op 24 mei 2012 22:58

cpo schreef:Hoe snel is die hersteld IVan??? ik heb gisteren nog een palm met speerrot ontdekt, baal er enorm van, want het was een mooi stammetje en de wortelkluit was echt enorm goed doorgeworteld!

ik heb het voor je nagekeken van een andere speer:

waggie stam 190, op 16 mei een fluffy en rotte speer uitgetrokken, 22 mei was de nieuwe al zichtbaar en zo te zien komen er nu 2 speren tegelijk.

ik denk dat het te maken heeft met de mate van rotting, ik had alles goed beschermd tegen vocht. vond speerrot al heel vreemd opzich zodoende dus wellicht een hele minimale aantasting gehad?

los van de regenbescherming van de winter worden ze ook enorm vertroeteld in zeer luchtig substraat en groeien ze als kool :thumb_up:
Ivan

65 bedankjes

Berichtdoor marcelmars op 31 mei 2012 09:38

@Ivan,Heb ze nu apart gezet, en wacht maar of er wat gaat komen, maar uit de gaten komt nog niets, EN HET ZIET ER NIET UIT DIE POTTEN MET POTJE EROVERHEEN.
@ voor alle anderen, weten jullie misschien wanneer het tijd is om ze weg te gooien of nog tot na de zomer wachten of er nog een speer of iets gaat komen.
gr mars
marcelmars

0 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 31 mei 2012 17:00

Indien je tegen het einde van het seizoen nog geen speer hebt kun je ervan uit gaan dat het einde oefening is.

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor marcelmars op 31 mei 2012 19:58

@Niek,
Wederom een duidelijk antwoord, dan is het wachten op het einde van het seizoen, nn ik als leek wanner is dat?
Thanks
marcelmars

0 bedankjes

Berichtdoor marcelmars op 31 mei 2012 19:59

ps
of er moet eens een keer een leuk aanbieding komen voor nieuwe ergens, maar anders wacht ik af.
marcelmars

0 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 01 jun 2012 07:24

Als er tegen het einde van Augustus nog steeds geen leven te bespeuren is dan mag je zeker zijn dat het 'game over' is Mars.
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor cpo op 01 jun 2012 09:41

toch hoor ik ook wel eens verhalen hier op het forum dat een palm zich na een jaar of 2 jaar pas hersteld, oke dat zijn natuurlijk uitzonderingen. Onze kale stammen staan niet in de weg, dus ik laat ze maar staan, rot vanzelf weg denk ik dan maar....

Hier blijft de ellende ook aan de gang, ik lees dat ik een paar weken terug schreef over 4 gevallen, het zijn er nu 8. Dat is meer dan helft van onze trachy's!!!

Iedereen heel veel sterkte met deze ellende
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
cpo

52 bedankjes

Berichtdoor Troy op 03 jun 2012 18:49

Hier hebben de meeste palmen het weer goed overleefd. Alle Fortunei en Wagnerianussen hebben het er met wat lichte bladschade vanaf gebracht. Heb wel bij alle palmen een dikke laag oud blad op de wortels aan gebracht als bescherming. Jubaea Chilensis heeft speerrot gekregen maar alle bladeren zijn vrij goed gebleven en nu word de rot alweer omghoog geduwd. Phoenix Canariensis en Becariophoenix alfredii hebben het loodje gelegd omdat de verwarming was uit gevallen. Verschillende formaten Sabal Minor hebben het allemaal zonder veel schade overleefd en zijn weer goed aan de groei. Jonge Brahea Armata heeft het loodje gelegd. Sabal Riverside heeft het met redelijk wat schade overleefd. Een jonge trachycarpus wagxfor is kapot.

De grootste verassing kwam wederom van mijn jonge Trachycarpus Latisectus. Dit was zijn 3e winter en tot nu toe is hij na iedere winter compleet bruin geweest, echt niets meer van over maar geen speerrot. Ieder jaar loopt hij weer zeer snel uit en zet ongeveer 6 bladeren per jaar. nu is hij al weer bezig aan zijn 3e blad. Ik heb dit plantje nog nooit beschermd.
Troy
Bedrijven

43 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen