Dat is voor mij nogal moeilijk, ik woon in een klein dorp, moet een bus nemen om aan de post te geraken, en de plant, met pot en aarde, weegt dan nog eens zoveel.. sorry, het zal op een andere manier moeten gebeuren.
ja we zien wel en ik kan niet op uitstapje ik ben maar 12 maar heb wel veel verstand van palmen en mijn moeder helpt mij ook wel ik heb een mooi ontwerp voor mijn tuintje
Kweker, tuincentra, tweedehands of andere. Het is aan eenieder om uit te maken wat je koopt op basis van ervaring en kennis. Je kan meteen zien of de palm in serre is opgegroeid. Met of zonder bemesting (kleur, lengte van de speren). Je kan de wortekluit even nazien. De stevigheid van de bladeren. Vraag aan de koper of ie iets over de herkomst weet enzovoort.
Iedereen is op deze manier begonnen en daar is zeker niets mis mee Ik zou precies hetzelfde gedaan hebben en voor 10,- is het alsnog de moeite!
Ik denk dat er zat liefhebbers in de buurt zijn die een fortunei over hebben, ook rond Friesland.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
ik zou gewoon een laag schors rond de stam strooien tegen de winter. en als het echt heeel koud wordt, eventueel de bladeren opbinden en een rieten matje errond. grtjs