Jubaea in de zomer

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: Jubaea in de zomer

Berichtdoor Davy op 25 sep 2010 20:46

Allemaal juist. Maare zelfs met mijn groot exemplaar ging het niet vanzelf. Zie mijn vorige posts. Eerste jaar niets groei. Dan al die slechte bladeren (waarschijnlijk restanten toen die de winter ervoor bij de handelaar buiten stond). Begin van het jaar ook niets groei en dan plots: ging hij er van door als een speer (letterlijk). En dat was zelfs na de grootste warmte. Als ik de kapotte bladeren er bij tel die hij volledig naar buiten heeft gegooid, komt hij op zeker 5 nieuwe bladeren!

Hij groeit nu zelfs nog verder!

Over de winter: ik heb zo'n grote winterdoek (zeer dikke) waar de palm volledig in kan!
Nu gaat hij deze winter nog extra beschermd worden! Naar het voorbeeld van Dejaegere ga ik binnenkort plastiek golfplaten kopen en een complete serre maken er rond. Schijnt de zon niet gaat de dikke doek er over. Ik vraag mij alleen af of hij zo wel voldoende afhard....

Over de prijs: ik zag eentje in lokaal tuincentrum: klein palmpje met een klein stammetje: 145 €...

Mijn exemplaar zou als je met die prijs rekening houdt snel 500 € moeten kosten ( als je iet of wat palm wilt) en dan is hij nog maar een halve meter hoog maar wel een stam van 30 cm.
Gelukkig heb ik hem bij een invoerder stukken goedkoper gevonden! (130 €)
Davy

12 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen