door edwardkarin op 01 jul 2012 15:33
Ja Corrine dat denk ik ook,
Ik zit op m'n werk inmiddels maar ik heb thuis nog gekeken in het gat van zeg maar de grootste van de 3 palmen, en dat gat is wel droog maar ik zie geen ontwikkelingen nu nog. Ik kijk tegen vezels aan, het ziet eruit alsof je tegen de kop aankijkt van een houtenbalk en deze nat is geworden dan zie je ook houtvezels.
De andere 2 palmen hebben een dieper gat omdat ik minder hebt afgezaagd, dit heb ik expres gedaan met het doel daar nog varens in te kunnen zetten om toch nog iets van de (over gebleven)stam te maken.
Ik denk zelf ook dat het complete groeipunt eruit is, datgene wat ik eruit kon trekken dat was het groeipunt.
Er staan emmers overheen nu dus het blijft droog.
Ik weet niet hoelang ik wil wachten, ik had al een winterharde varen gekocht om deze in een van die 2 stammen te zetten maar i.v.m. jou bijdrage hier wacht ik nog even en geef het een kans.
Naar vervangers kijk ik ook al op marktplaats, maar dat kost geld, dit waren al knappe exemplaren deze 3 en kwamen notabene uit mijn vorige tuin in 2004 en deden het enorm goed en waren kerngezond, maar ja, nu is het over en uit ben ik bang.
Ik heb een ficus carica terug gesnoeid en deze loopt gelukkig aan de stammen weer langzaam bij beetje uit, dus er is progressie, maar het is alweer juli he, dus wat moet het nog worden voor de volgende winter er weer aankomt??? Dat is de vraag.
Nou ja afwachten bemesten en meer kan je niet doen.... gr. Edward uit Almere(overigens komen mijn vrouw en ik oorspronkelijk uit Utrecht).