Washingtonia

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Washingtonia

Berichtdoor Dagobert op 28 maart 2013 21:26

Is het slim om een washingtonia robusta in de grond te plaatsen of kan hij beter in de pot blijven
De palm is met pot 3,5 mtr hoog dus kan ik niet zo snel ergens beschut zetten
Dagobert

0 bedankjes

Re: Washingtonia

Berichtdoor marc50 op 28 maart 2013 22:02

Hoi

Zou die in pot laten .
Robusta is niet zo winterhard als zijn naam vermeld , -5 graden en hij heeft het al moeilijk en is zeer gevoelig aan vocht -schimmels -koprot in de winter .
Als je geen andere keus hebt dan in volle grond , moet je die zeker goed beschermen en veel luchten .

Toch veel succes

Grt

Marc
marc50

9 bedankjes

Berichtdoor Joeppp op 28 maart 2013 22:11

Inderdaad wat marc zegt, ze kunnen niet heel veel vorst verdragen.
Ik zal het er daarom ook niet op wagen, maar als je er toch een over hebt kun je het altijd proberen. Ze groeien snel en zijn goedkoop dus als hij dood gaat is het nog geen ramp. Er is iemand die een Washingtonia Robusta in de volle grond weet te overwinteren, maar dat is volgens mij wel een uitzondering. Aan de andere kant wel een uitzondering die laat zien dat het mogelijk is, maar het succes is natuurlijk ook afhankelijk van waar je woont, wat voor grond, op welke plaats etc...

Hier is het topic van diegene die een robusta met succes overwinterd.
viewtopic.php?f=53&t=1295
Groeten Joep
Joeppp

0 bedankjes

Berichtdoor Dagobert op 28 maart 2013 23:01

In princiepe kan hij gewoon in de pot blijven staan aangezien die 3,5 mtr hoog is het alleen moeilijk om hem in de winter ergens te laten schuilen dus zal ik hem toch in mieten pakken dus had ik gedacht sat hij in de vaste grond sterker zou zijn
Ook wil ik graag weten welke voeding ik het best kan geven is koemestkorrels voldoende of moet ik nog iets toevoegen
Dagobert

0 bedankjes

Berichtdoor eddy21 op 29 maart 2013 09:14

ik heb een robusta in de volle grond staan en doet het prima daar tegen de winter pak ik de stam in met stro en jute en bouw er een soort kas omheen zodat deze mooi droog de winter kan overleven en harde wind kunnen ze wel verdragen en qua voeding doe ik er alleen koemest korrels bij in de volle grond krijg je wel een hele mooie volle palm met een dikke stam ;)
eddy21

34 bedankjes

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen