Hallo
iemand die deze in volle grond heeft staan?
Hoe deze het bij ons?
Mvg diego
![]() | 2 bedankjes |
![]() | 284 bedankjes |
![]() | 374 bedankjes |
![]() | 2 bedankjes |
![]() | 33 bedankjes |
![]() | 6 bedankjes |
![]() | 5 bedankjes |
![]() | 22 bedankjes |
Willem1 schreef:Helaas moet ik constateren dan ik mijn Takil van Herbert maar niet aan de gang krijg. Hij ging gezond de winter in, echter het blad heeft forse schade opgelopen in de afgelopen weken. De speer ziet er ook niet zo fris meer uit. Ook de "New Form's" van Herbert hebben flink te lijden gehad, hier ook flinke bladschade maar de speren zien er nog wel gezond uit. Mijn (eigen) Trachy's (herkomst Ticino-Zwitserland) staan in buurt van de Takil en de New Forms en geven geen krimp...totaal geen bladschade. Wel mooi en leerzaam om na 3 weken kou en sneeuw deze vergelijking te kunnen maken, maar nu mag het van mij snel lente worden.
![]() | 6 bedankjes |
Toppalm schreef:Bij mij in de tuin heb ik 2x de sp Kumaon staan sinds 2 jaar, voor het 2e jaar op rij onbeschadigd de winter doorgekomen, met alleen wat boomschorts rond de stam.
Dat terwijl het hier in Enschede toch iets onder de -10 is geweest zij het voor een korte periode.
Beide groeien gestaag door en de bladeren lijken nu sterker te zijn, hier had ik namelijk mijn twijfels over...maar sinds ik de kasbladeren kwijt ben ben ik er best tevreden over.
Lijken prachtige palmen te worden.
![]() | 6 bedankjes |
Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 8 gasten