JmC4c schreef:Men houd zich veel te veel vast aan die horrorwinters vind ik persoonlijk
Ik kan me voorstellen dat enkelen onder ons deze mening hebben. Als je een jaar of 4/ 5 deze hobby hebt, is betreffende mening natuurlijk gebaseerd op deze periode, logisch!
Echter iedereen die al wat langer meedraait weet dat dit niet realistisch is. De laatste paar winters zijn evenmin als die paar horrorwinters, representatief voor een gemiddelde Hollandse winter. En daar ligt tevens het probleem, de ene winter kan prima worden volstaan met slechts een simpele snelle vorm van bescherming, terwijl de andere winter zomaar 2 weken onafgebroken negatieve temperaturen oplevert.
Het zomaar uitstellen of inplannen van de bescherming op basis van de laatste weersvoorspellingen is mogelijk wanneer je niet al teveel gevoelige planten hebt of beschikt over voldoende beschikbare tijd. Aangezien ik nogal wat gevoelige planten heb en net als de meeste onder ons, niet 100% van hun tijd met de tuin bezig kan zijn, is het voor mij NIET mogelijk om ad hoc te beschermen. Zou ik dat wel gedaan hebben, was er al veel verloren gegaan.