Phoenix theoprastii ''Golkoy''

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Phoenix theoprastii ''Golkoy''

Berichtdoor daniell op 01 feb 2017 01:40

Enige ervaring met deze soort? Als hij echt uit Golkoy komt .... daar gaat het vanacht 14 graden vriezen met een luchtvochtigheid van 97%! Alleen wel kortstondig, de rest van alle nachten paar graden vorst. Dat lijkt meer op Nederland! Zou hij net zo winterhard als een Trachy zijn?
daniell

6 bedankjes

Re: Phoenix theoprastii ''Golkoy''

Berichtdoor Troy op 01 feb 2017 10:07

Lijkt me sterk, de Phoenix theophrasti Golkoy groeit net boven Bodrum waar het vannacht +6 is gebleven. Ik denk dat je naar een ander dorp zit te kijken, er zijn meerdere Golkoys in Turkije. In mijn ervaring is dit wel de sterkste Phoenix soort.
Troy
Bedrijven

43 bedankjes

Berichtdoor daniell op 01 feb 2017 16:41

Ha ik zie het nu. Op de een of andere manier kwam ik in een dorpje bij de Zwarte Zee uit haha! Wat zijn jouw ervaringen? Is hij goed bestendig tegen Nederlandse nattigheid en daardoor ook makkelijker te beschermen? Beschermen vanaf -7 ?
daniell

6 bedankjes

Berichtdoor Troy op 01 feb 2017 18:49

Met onze nattigheid heb ik nooit problemen gehad, maar ik zit hier dan ook op een goed drainerende grondsoort. Mijn ervaringen zijn gebaseerd op jonge planten in de volle grond, in een beschut tuintje in zuid Nederland. Ik heb een aantal zaailingen uitgeplant in 2009 en nooit bescherming gegeven, deze hebben allemaal het lootje gelegd in de strenge winter van 2012. Afgelopen voorjaar heb ik weer een zaailing uitgeplant en ziet er tot nu toe prima uit. Ze kunnen wel wat meer verdragen dan -7, persoonlijk zou ik ze dan nog niet beschermen, maar als je het op safe wilt spelen is het wel verstandig.
Troy
Bedrijven

43 bedankjes

Berichtdoor daniell op 02 feb 2017 11:50

Aha. Dus het is nèt geen '-7 plant', maar ook geen '-13 plant' zoals een Trachy. Jammer haha
daniell

6 bedankjes

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen