Jubaea in de lente

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Jubaea in de lente

Berichtdoor Dejagere op 22 mei 2010 15:56

Hoe zit het met de groei van Jubaea ?Zijn ze al goed aan de groei bij de andere forumleden.De laatste 2 dagen is er bij mij meer groei te zien ,4mm per dag i.p.v. 2mm bij lagere temperaturen van een week geleden.Metingen steeds met streepje op de speer natuurlijk.Groeten Eddy.
Dejagere

45 bedankjes

Re: Jubaea in de lente

Berichtdoor Tropical Bart op 22 mei 2010 19:30

De is enkele weken verpot. Een nieuwe speer is aan het openen.
SUPPPPPEEEERRRRR !!!!
Tropical Bart

7 bedankjes

Berichtdoor francois eijkhout op 22 mei 2010 20:42

hoi Eddy ik heb een vrij jonge jubea in februari gekocht heeft 4 speren ik heb haar gekocht bij palma verde heeft gelijk buiten gestaan ik heb met mooi weer gedroogde koemest gegeven ik denk dat zij wel een cm per dag groeit dit is geen grapje of bluf jeroen van palma verde stond gek te kijken toen hij min odorata kwam brengen ik woon wel aan de kust dus nachtvorst is allang over succes met je jubea zij is zeer mooi groeten Francois
francois eijkhout

84 bedankjes

Berichtdoor Davy op 22 mei 2010 20:54

Ik had het resultaat gezet onder "voorlopige uitslag van de winter" enkele dagen al maar niemand meer gezien in deze rubriek. Je kan daar eens zien of anders moet Christophe het maar verplaatsen naar hier.
Davy

12 bedankjes

Berichtdoor Dejagere op 25 mei 2010 19:31

MijnJubaea groeide de laatste 3 dagen gemid
nu zelfs 7 mm per dag,dankzij de warme dagen.
Dejagere

45 bedankjes

Berichtdoor KRISTOFD op 25 mei 2010 19:54

Ik heb er één gekocht eind maart en direct verpot en ik moet zeggen dat die flink aan de groei is.Ik vind het zelfs een snelle groeier, staat wel een volle dag in de zon als die er is en wordt beneveld bij warm weer zoals die weekend.
KRISTOFD

9 bedankjes

Berichtdoor Dejagere op 25 mei 2010 22:02

@Kristof;ik weet niet of benevelen goed is voor Jubaea;ik heb een artikel gelezen over Jubaeas in de VS waar ze verklaarden dat ze slechte ervaringen ermee hadden met dat kunstmatig benevelen van Jubaea.
Dejagere

45 bedankjes

Berichtdoor KRISTOFD op 26 mei 2010 09:59

Dejagere schreef:@Kristof;ik weet niet of benevelen goed is voor Jubaea;ik heb een artikel gelezen over Jubaeas in de VS waar ze verklaarden dat ze slechte ervaringen ermee hadden met dat kunstmatig benevelen van Jubaea.

ik weet niet of dit slecht is ,ik weet enkel dat ze houden van een hoge luchtvochtigheid en dat dit de enige manier is om die te verhogen rond de plant. maar toch bedankt voor uw raad ik zal verder zoeken op het internet of er nog mensen zijn die daarmee slechte ervaring hebben.
KRISTOFD

9 bedankjes

Berichtdoor Dejagere op 28 mei 2010 21:53

Door het koelere weer;temp van max 18 gr is de groeisnelheid opnieuw afgenomen tot 5 mm per dag.Mijn Jubaea heeft dus temp van min 20 gr nodig om volop te groeien.
Dejagere

45 bedankjes

Berichtdoor Dejagere op 03 jun 2010 21:28

Jubaea laatste week 4 mm gemid per dag gegroeid,meeste daarvan van de laatste paar dagen.Groei zal de komende dagen weer toenemen door de oplopende temperaturen.Het is toch opvallend te noemen dat Jubaea zeer snel reageert op de temp en bij koele dagen direct vertraagt in groei.
Dejagere

45 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen