Fortunei vertoont nog steeds geen groei?

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Fortunei vertoont nog steeds geen groei?

Berichtdoor markymark1711 op 11 jul 2010 10:42

Ik hoop dat iemand mij kan helpen,

Ik heb in mei 2009 2 Fortunei's aangeplant met een stam van ongeveer 1.20m, wat mij toen al opviel is dat er bijna geen wortal aanzat, ze zaten in een grote kuip maar de wortels waren iets breder als de stam.
Verder zagen de palmen er prima uit, alleen de bladstelen waren wat lang vergleken met mijn andere fortunei's.
Nu zijn we een jaar verder en beide palmen zijn nog niks gegroeid, ik heb de speren gecontroleerd door er hard aan te trekken maar deze zitten muurvast.

Kan iemand mij raad geven?

Hier nog 2 foto's op de eerste foto gaat het om de rechtste en bij de 2e foto om de linkse. (de foto's zijn van vorig jaar toen ik ze plante)

Alvast bedankt
Bijlagen
GetAttachment1.jpg
rechtste fortunei
GetAttachment1.jpg (61.24 KiB) 2042 keer bekeken
GetAttachment.jpg
linkse fortunei
GetAttachment.jpg (61.71 KiB) 2042 keer bekeken
markymark1711

0 bedankjes

Re: Fortunei vertoont nog steeds geen groei?

Berichtdoor John & Tacha op 11 jul 2010 14:38

Mijn tip zou zijn, let de volgende keer op dat de plant goed is door geworteld.
Deze BR palmen, ook wel sarcastisch "één jaar palmen genoemd" kunnen een probleem zijn met de relatief korte zomers die we hier hebben.

Graaf en kijk wat je vind, echt wondermiddelen bestaan niet dus tijd moet het zijn.

John
John & Tacha
Bedrijven

11 bedankjes

Re: Fortunei vertoont nog steeds geen groei?

Berichtdoor Dejagere op 11 jul 2010 14:50

De palm moet eerst ondergronds meer wortel aanmaken eer hij bovengronds gezonde groei kan vertonen ,het is een kwestie van evenwicht.Wat palmbooster kan eventueel helpen om wortels te aktiveren anders om de paar weken een biertje met hop gemaakt in gietwater om alles wat te versnellen,als je op droge grond zit vooral met de warmte bijna elke dag water geven in de zomer kan ook meehelpen.
Dejagere

45 bedankjes

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen