Na brand in mijn kas

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Na brand in mijn kas

Berichtdoor joop smit op 19 okt 2010 00:18

Voorbeeld: Na de brand in de kas
Na een totaal verwoetsende brand in mij kweek kas . jeugd had vorig jaar mijn olie kacheltje daar ondekt . Ben ik alles kwijt geraakt Alle kuip platen waren totaal verbrand tot en met de potten toen .
Ook stonden daar 3 tal palmen tussen de Parajubaea torallyi .Deze kwamen uit een winkel vandaan waar ze maanden in het donker hebben moeten staan op dat er geen kopers voor waren . Geheel verpietert heeft de winkelier ze mij kado gedaan en ik heb ze zonder te weten op wat voor ssort het ging op gekweekt door ze in mijn tuin half schaduw te zetten . Daar waren ze erg blij mee want ze schoten geheel prachtig op .
Met de winter in het verschiet heb ik ze dus onder gebracht bij mij anderre planten in de kas om daar eenigzins beschermd de winter ddor te brengen waar het niet dat de jeugd met de jerry can met olie ging zitten spelen daar . De Brand weer heeft op 22 september dus in 2009 de boel geblust en de dag erna trat de vorst goed in
Alles veranderde in ijs klompen .
Ik heb toen een paar kluiten die erlagen met afgebrande stompen mee naar huis genomen en op niuw opgepot in de stille hoop dat ???????? en ja hoor een paar weken later toonde zich al een groen puntje in het hart ,daar kwam de speer Ik heb ze in mijn tuin in p de pot gezet afgelopen zomer en af en toe sta koe en kippen mest gegeven .Ze staan er nu prachtig bij alhoewel de 5 bladeren die hij nu weer heeft niet meer de lengte hebben als voor heen( Waarschijnlijk waren dat toen geforseerde bladeren van uit de kweek en winkel )
Nu wil ik van alles weten van deze plant Mijn info komt niet verder dandat hij koud moet staan er niet in de zon . Dus wie weet er meer ?
Groetjes van uit Maasticht Joop smit
PC140010.JPG
op tafel staan nog een paar afgebrande palmen
PC140010.JPG (47.45 KiB) 2978 keer bekeken
PC140010.JPG
op tafel staan nog een paar afgebrande palmen
PC140010.JPG (47.45 KiB) 2978 keer bekeken
joop smit

0 bedankjes

Re: Na brand in mijn kas

Berichtdoor kiwi op 19 okt 2010 08:10

Wat erg Joop. DIT IS ECHT NIET NORMAAL! Heb het met je te doen....sterkte ermee en hoop dat iemand anders je kan helpen.

Groeten Quirijn
kiwi

33 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 19 okt 2010 13:49

Hoi stadsgenoot! Volgens mij heb ik dat verhaal vorig jaar al eens gelezen ? Weet niet meer waar! Kreeg toen ook al de schrik omdat ik ook wel eens jeugd bij mijn grote serre waarneem! en die tegenwoordig voor niets meer terug deinzen, maar goed om te horen dat je toch nog iets hebt kunnen redden, er zijn wel mensen met soorten kennis hier die je verder helpen! Succes.
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1032 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 19 okt 2010 14:20

EDUARD schreef:Hoi stadsgenoot! Volgens mij heb ik dat verhaal vorig jaar al eens gelezen ? Weet niet meer waar! Kreeg toen ook al de schrik omdat ik ook wel eens jeugd bij mijn grote serre waarneem! en die tegenwoordig voor niets meer terug deinzen, maar goed om te horen dat je toch nog iets hebt kunnen redden, er zijn wel mensen met soorten kennis hier die je verder helpen! Succes.
Gr. Eduard.

Je zal het op dit berichtje hebben Eduard:
http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=9&t=1000&p=8538#p8538
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor videomaster op 26 okt 2010 03:55

En de reden voor dubbele posting?
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
videomaster